۰

کانادا اتباع عربستان را از اهداي خون منع کرد!

يک شهروند سعودي که قصد اهداي خون در يکي از بيمارستان هاي کانادا را داشت، با مخالفت بيمارستان مواجه شد.
کد خبر: ۱۲۴۰۹۰
۰۰:۵۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، اين فرد وقتي که جوياي علت مخالفت بيمارستان مي شود، از او مي پرسند که آيا از سال 1980 تا اواخر 1996 در عربستان بوده است يا خير.
وي تشريح کرد که علت خودداري بيمارستان از پذيرفتن خون وي، اين بوده است که در فاصله سال هاي يادشده، عربستان گوشت آلوده به ويروس جنون گاوي از انگليس وارد کرده است. 
ويديويي با اين مضمون در شبکه اجتماعي "تويتر" منتشر شده که مايه نگراني سعودي ها شده است. يکي از کاربران اين شبکه اجتماعي گفته است: کسي که حامل اين ويروس است، فقط متوجه برخي عوارض مي شود اما به دليل نبود دستگاه هاي پزشکي، تشخيص ابتلا به بيماري برايش غير ممکن است.
وي افزود: خبر شيوع اين بيماري در سال 2011 منتشر شد، ابتدا فرانسه و انگليس در فهرست شيوع بودند اما چندي بعد، عربستان هم به اين فهرست اضافه شد.
اين شهروند سعودي گفت: وزارت بهداشت کانادا، پس از مشاهده 3 مورد ابتلا به بيماري جنون گاوي، اتباع عربستان را از اهداي خون منع کرده است.
به گزارش سايت cbc، وزارت بهداشت کانادا اعلام کرده است: کانادايي هايي که از سال 1980 تا 1996 به مدت 6 ماه يا بيشتر در فرانسه حضور داشته اند، با توجه به احتمال شيوع بيماري جنون گاوي در کانادا اجازه اهداي خون را ندارند.
شوراي بهداشت کانادا اعلام کرد: هدف از اين تصميم، جلوگيري از انتقال بيماري جنون گاوي است. اين بيماري که به مرور مغز قرباني را از بين مي برد، جان ده ها نفر را در انگليس گرفته است و مواردي از ابتلا به آن در فرانسه هم مشاهده شده است. نگراني هايي درباره سلامت مواد غذايي نيز در مناطق مختلف اروپا به وجود آورده است.
انتشار اين ويديو، اتباع عربستان را بر آن داشته تا هشتگي را با عنوان "#آيا – خون ما- آلوده است"، ايجاد کنند. به اين ترتيب، اين سئوال مطرح شده است که آيا واقعا خون شهروندان عربستان آلوده است يا خير.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: