۰
اختصاصی/روزنامه اسپانیایی موندو:

افزایش چشمگیر مسلمانان در اسپانیا

مطبوعات اسپانیایی از افزایش قابل توجه و چشمگیر مسلمانان در این كشور اروپایی خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۴
۱۰:۳۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه اسپانیایی«موندو» در گزارشی از روند گسترش در اسپانیا اعلام کرد: بیش از یک میلیون شخص در سالهای اخیر در اسپانیا به دین اسلام روی آورده اند و همچنین بیش از 1000 مسجد در این کشور موجود می باشد.

شایان ذکر است که 6%  مسلمانان اسپانیا را، گروههای تندرو موسوم به «اسلام » تشکیل می دهند که همین امر تصاعد اسلام هراسی را در اسپانیا به دنبال داشته است.

بر اساس پژوهشهای به دست آمده از مرکز دیده بانی اندلس، تعداد مسلمانان اسپانیا در حال حاضر 1887906 می باشد، که این تعداد حاکی از افزایش 29497 مسلمان از سال 2014 تاکنون می باشد. می توان برآورد کرد 300 هزار نفر در 5 سال اخیر در اسپانیا به دین اسلام گرویده اند.

این روزنانه اسپانیایی در ادامه گزارش خود اظهار داشت: از این تعداد افراد تازه مسلمان شده، 8،4% آنها اسپانیایی الأصل هستند و مابقی از کشورهایی مانند مغرب، سنگال، پاکستان، الجزائر، نیجریه و دیگر کشورها می باشند.

مرکز دیده بانی وابسته به دولت اسپانیا در گزارش خود اعلام کرد: تعداد مساجد و اماکن مقدس مسلمانان در اسپانیا به 333،4 مسجد می رسد که این رقم 21% در صد اماکن مذهبی ادیان مختلف و متفاوت موجود در اسپانیا را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/750

منبع: SHIA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: