۰

درخواست کُردها برای کمک نظامی مستقیم استرالیا

وزیر خارجه منطقه کردستان عراق به زودی در دیدار با همتای استرالیایی خود از مقامات کانبرا، درخواست کمک‌های نظامی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۱
۰۹:۵۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، کردهای عراق در ادامه تلاش هایشان برای جلب کمک های خارجی، از کانبرا خواهند خواست تا به حمایت از آن ها بپردازد.

در نتیجه بحران سوریه 250 هزار نفر تا کنون کشته شدند، 4 میلیون آواره وجود دارد و داعش در این کشور به قتل و غارت مشغول است و در همسایگی سوریه در کشور عراق نیز بر برخی بخش‌‌ها کنترل دارد.

«فلاح مصطفی بکر» وزیر خارجه دولت منطقه کردستان در گفت‌وگو با این رسانه گفته است: «ما آینده بهتری داریم و درباره آینده‌مان واقع‌بین هستیم.»

فلاح مصطفی بکر روز چهارشنبه فلاح با «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا دیدار می‌کند که در این دیدار وی مستقیما خواستار کمک نظامی برای پیشمرگه‌های کُرد و دریافت 1.8 میلیون کمک مالی برای آوارگان سوریه که به کردستان عراق آمدند، خواهد شد.

مهم‌ترین نکات در گفت‌وگوهای وزیر خارجه منطقه کردستان عراق و وزیر خارجه استرالیا شامل این موارد می‌باشد: فقدان تسلیحات مدرن، فقدان آموزش‌های نظامی و کمبود دارو، غذا، پوشاک و کمبود اماکنی برای اسکان موقت مهاجران.

مصطفی بکر در این‌باره گفت: «ما نیازمند تسلیحات و مهمات برای پایان دادن به این جنگ و نیازمند آموزش و ساخت و ساز هستیم. این یک جنگ متعارف نیست بلکه جنگ با تروریسم است.

بع گفته وی نیروهای پیشمرگه نیازمند تانک، خودروهای حمل پرسنل، تسلیحات ضد تانک و آتش‌بار هستند.

وی همچنین در این دیدار از شرکت‌های استرالیایی درخواست خواهد کرد در زمینه نفتی در این منطقه نفت‌خیز سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: