۰

ارسال کمک پاکستان برای پناهندگان سوری

انجمن پزشکان اسلامی پاکستانی(پیما) اعلام کرد: برای کمک به پناهندگان سوریه تیم‌های ویژه پزشکی اعزام می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۱
۱۲:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، انجمن پزشکان اسلامی پاکستانی(پیما) اعلام کرد: برای کمک به پناهندگان سوریه تیم‌های ویژه پزشکی اعزام می‌کند.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی از هم‌اکنون باید به فکر اقدامات لازم برای بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان باشند.

«سهیل اختر» رئیس سازمان پزشکان اسلامی پاکستان در این زمینه گفت: طبق توافقی که با لبنان و ترکیه داریم برای پناهندگان سوریه دارو و کمک‌های پزشکی ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر پاکستان و جامعه جهانی باید از تمام امکانات خود برای برقراری امنیت در سوریه استفاده کنند.

اختر ادامه داد: مردم سوریه بیشترین آسیب را بر اثر ادامه جنگ در این کشور متحمل شده‌اند بنابراین به اعزام تیم‌های پزشکی برای کمک به پناهندگان سوریه ادامه می‌دهیم و در حد توان خود به آنها کمک خواهیم کرد.

وی افزود: پاکستان همیشه از مظلومان حمایت کرده بنابراین باید در این شرایط مانند مردم کشمیر و فلسطین از مسلمانان سوریه نیز حمایت کرد و جامعه جهانی باید سریعا بحران سوریه را حل کند.

چندی پیش «ممنون‌حسین» رئیس جمهور پاکستان اظهار داشت: موضع پاکستان در زمینه اوضاع سوریه تغییر نکرده و ما برای استقلال و تمامیت ارضی این کشور احترام قائل هستیم.

وی افزود: بحران سوریه باید با توجه به قوانین بین‌المللی و قراردادهای سازمان ملل متحد حل شود و هیچ کشوری حق ندارد خودسرانه به بهانه مبارزه با تروریسم به این کشور لشکرکشی کند.

ممنون‌حسین تأکید کرد: روابط فرهنگی و سیاسی پاکستان با سوریه عمیق و ناگسستنی است.

رئیس جمهور پاکستان گفت: خواهان گسترش روابط با دولت سوریه هستیم و از کمک برای برقراری امنیت در این کشور دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: