۳

تبلیغات گسترده عیادت پادشاه عربستان از یک ایرانی

رسانه‌های سعودی تبلیغات گسترده‌ای درباره عیادت پادشاه عربستان از مجروحان حادثه اخیر مکه به راه‌انداخته و اخبار مربوط عیادت «ملک سلمان» از یک مجروح ایرانی را با آب و تاب پوشش می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۷۰۴
۱۶:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، پادشاه عربستان در ادامه تلاش‌هایش برای دلجویی از زائران پس از فاجعه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، به عیادت یکی از مجروحان ایرانی در بیمارستان رفت.
رسانه‌های سعودی تبلیغات گسترده‌ای را در این زمینه به راه انداخته و اخبار عیادت سلمان بن عبدالعزیز از مجروحان را با آب و تاب منتشر می‌کنند.

پوشش خبر عیادت پادشاه عربستان از یک مجروح ایرانی درحالی است که رسانه‌های عربستان در تناقضی آشکار روزانه مطالب بسیار زیادی علیه ایران و شیعیان منتشر می‌کنند.
روزنامه «الریاض» عربستان در سایت اینترنتی خود از زبان یک زن سالخورده ایرانی که در فاجعه مکه مجروح شده است، نوشت: «وی باور نمی‌کند پادشاهی بیاید و از یک انسان ساده در بیمارستان عیادت کند و سلامتی او را جویا شود».

دیه میلیاردی پادشاه برای فرار از بحران
پایگاه خبری العالم نیز گزارش داد: تکرار فاجعه مرگ حجاج در عربستان، باعث شد سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، شاه عربستان سعودی برای فراز از فشارها اعلام کند که به خانواده هر یک از اشخاصی که در حادثه اخیر مکه کشته شدند یک میلیون ریال سعودی اختصاص می‌دهد.
شاه سعودی همچنین برای هر شخص که دچار معلولیت دایمی شده یک میلیون ریال و برای سایر مجروحان 500 هزار ریال سعودی اختصاص داده است.

این درحالی است که منابع عربستانی یک روز قبل میزان دیه قابل پرداخت به خانواده کشته‌شدگان را 300 هزار ریال سعودی اعلام کرده بودند.

از خانواده هر متوفی نیز دو نفر به عنوان میهمان ملک سلمان حق شرکت در مناسک حج سال 1437 هجری قمری را دارند.

خانواده‌های مجروحان نیز در صورت نیاز می‌توانند با ویزای ویژه در بیمارستان این کشور بمانند و در مدت باقیمانده از حج امسال تا بازگشت به کشورشان به امور آنان رسیدگی می‌شود.


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
فرشید لبیک یا حسین
Seychelles
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
ال سعود لعنت خدا که امت رسول خدا را در یمن به خاک خون کشیدی در سوریه به کمک داعش بچه ها رو به خاک خون داری میکشی برو دست از این جنایتها بردار برو به عیادت بچه های که در دریا غرق شدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
بخوره تو سرت شاه آل سعود آل جهود حرامزاده... برو به جای این کارها از تجاوز سربازان حرامزاده ات به نوجوان های پسر ایرانی از ملت ایران و امام خامنه ای معذرت خواهی کن. خدایا آل سعود آل جهود را هر چه زودتر نابود بفرما.
محد امین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
جنایتکار ریاکار دست بردار کیه که شما هارو نشناسه آل سعود یعنی ظلم دروغ خدمت به یهود