به گزارش «شیعه نیوز»، متن دیدگاه مطرح شده ی این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:
اگر
طواف کننده از جایگاه طواف بیرون رود و وارد کعبه شود طواف باطل ، و لازم
است آن را دوباره انجام دهد ، و در صورتی که بیرون رفتن بعد از گذشتن از
نیمه طواف باشد ، اولی این است که طواف را تمام کند و سپس آن را دوباره
انجام دهد .
اگر از محدوده طواف به طرف شاذروان رود ، یعنی اینکه
بالای شاذروان قرار گیرد ، به همان مقدار که بیرون رفته طواف باطل است ، و
باید همان مقدار را جبران نماید ، و احوط و اولی این است که طواف را پس از
جبران و اتمام دوباره بجا آورد .
همچنان که احوط و اولی این است که طواف کننده دست خود را بطرف دیوار کعبه دراز نکند .
اگر
طواف کننده در حجر اسماعیل ( علیه السلام ) از یک دهانه آن وارد و از
دهانه دیگر بیرون رود ، در این صورت ـ هر چند به علت نا آگاهی یا فراموشی
باشد ـ شوطی که این عمل در آن انجام گرفته باطل است ، و باید آن را دوباره
انجامدهد و احوط و اولی این است که طواف را پس از اتمام اعاده نماید و
بنابر احتیاط اگر طواف کننده بالای دیوار حجر طواف کند ، همان حکم را دارد ،
و احوط و اولی اینست که طواف کننده دستش را بالای دیوار حجر قرار ندهد
انتهای پیام/654