۱

پرخاشگری کودکان را جدی بگیرید

اولین گام برای درمان پرخاشگری کودکان، شناسایی نوع رفتار آنها است.
کد خبر: ۹۶۴۲۳
۰۹:۵۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، جعفربای آسیب‌شناس اظهار کرد: هنگامی که کودک پرخاشگری می‌کند، می‌توانیم با به کاربردن واژه‌های آرام‌بخش او را در شناخت احساساتش یاری کنیم به‌عنوان مثال به او بگوییم به نظرمی‌رسد تو خسته‌ای، یا فکر می‌کنم ناراحتی یا چه چیزی تو را کلافه کرده و کم‌کم کودک هم به احساسات خود شناخت پیدا می‌کند و هم کاربرد واژه‌ها را یاد می‌گیرد و می‌تواند حس خود را به درستی در قالب کلمات بر زبان بیاورد.

وی افزود: در همین راستا برای پرخاشگری در کودکان اولین گام این است که نوع پرخاشگری آنها و علت آن را براساس توضیحاتی که ارائه شد، شناسایی و پرخاشگری را به صورت موردی برطرف کنیم.

این آسیب‌شناس تصریح کرد: از عوامل پرخاشگری می‌تواند وراثت و احساس ناکامی، عامل اجتماعی، عامل فرهنگی، حسادت، خستگی گرسنگی و محیط را نام برد.

وی در پایان با اشاره به شیوه‌های نامناسب فرزند پروری والدین گفت: برخی شیوه‌های فرزندپروری و استفاده نامناسب از تنبیه و تشویق موجب خشم و پرخاشگری در فرزندان می‌شوند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
yas par par
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
با نام یا رحیم

با سلام


یا والدین ما ما را بد عادت نمودند که از همان اوان کودکی ذائقه ما را با شکلات و بستنی و ووو اشنا نمودند یا از خوشبختی ما کودکان بود در این عصر پا بدنیا نهادیم که هر موقع بد خلقی و سبب رنجش بزرگترها می شدیم یا در اوقات استراحت ارامش انان را بر هم می زدیم با شکلاتی که خوشمزه بودن ان خلق را ارام می نمود قدری ارامش را بر ان ها
روا می داشتیم .

در اخبار فوق امده است یکی از عوامل ژرخاشگری گرسنگی است البته کارشناس تغذیه و کودکان نیستم اما حقیقتی مسلم است که طعم های شیرین در تنقلات ارامش لااقل موقتی را بدنبال دارد .

این ظر را کودکان نمی خوانند چون امکان داشت دلگیر گردند از این مقایسه .

در یکی از زندانهای ماورای اقیانوسها برای عدم درگیری و منازعه بیش از حدی که بین محبوسین روی می داد با نظر

یک کارشناس علم تغذیه یک عدد شیرینی متوسط در غذاهای زندانیان گنجانده شد در اماری که بعد از افزودن ان قطعه شیرینی که زیاد هم نبود درگیری بشدت کاهش قابل ملاحظه ای را نمود و این یک افزودنی در بین وعده های غذایی زندانیان ثبت گردید

شاید خانواده ها با صرف بودجه ای نه چندان قابل توجه خرید این نوع ارامش دهنده های کودکان که دارو نیز نیست

در بین غذاها لااقل به مقدار کم گوشه کمی از بدخلقی و خشم کودکان را برطرف نمایند