۰

شیعیان لبنان با مشارکت حزب‌الله موافقند

موسسه "هیا بنا" لبنان نظرسنجی را در میان شیعیان این کشور انجام داده که نشان می‌دهد 7 / 78 درصد آن‌ها مشارکت حزب‌الله در جنگ سوریه را تایید می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۳۸۹
۱۴:۲۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، به نوشته روزنامه عربی 21، در این نظرسنجی که با مشارکت 1000 شهروند لبنانی صورت گرفت سوالاتی در خصوص حساسیت اوضاع منطقه و لبنان و اوضاع شیعیان در زمان کنونی شده است.

در خصوص اوضاع لبنان و حزب‌الله 2 / 57 درصد معتقدند که خطر تکفیری‌ از جمله مهمترین خطراتی است که شیعیان با آن مواجهند. 5 / 61 درصد می‌گویند که به رهبری مشخص برای تامین آینده‌ای بهتر برای فرزندانشان اعتماد دارند. 9 / 69 درصد از این افراد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و 2 / 17 درصد نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان را به عنوان رهبری برای تامین آینده فرزندشان انتخاب کردند.

اما در خصوص مشاله مشارکت حزب‌الله لبنان در جنگ سوریه 7 / 78 درصد مشارکت حزب‌الله را تایید کرده و 9 / 79 درصد معتقدند که مشارکت حزب‌الله در سوریه باعث می‌شود که آن‌ها احساس آرامش کنند.

9 / 61 درصد از شیعیان لبنانی نیز معتقدند که آن‌ها یک مساله واحد با علویان سوریه، شیعیان عراق و حوثی‌های یمن دارند.

مساله بارزی که در این نظرسنجی دیده می‌شود بدبینی نسبت به آینده سیاسی و اقتصادی لبنان و نگرانی نسبت به اوضاع شیعیان است. 3 / 81 درصد معتقدند که اوضاع درست پیش نمی‌رود و دیدگاه خوش بینانه‌ای ندارند. 66 درصد معتقدند که اوضاع مالی شان بدتر از سال 2014 است.

این نظرسنجی شامل ساکنانی از جنوب لبنان، بیروت و استان البقاع است.

انتهای پیام/654

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: