۰

جنایات تروریست ها جهاد نیست

«شوقی علام» مفتی کل مصر در سخنانی تاکید کرد: جنایات و اقدامات تروریست ها در مصر و دیگر کشورها اعم از تخریب نهادهای دولتی و قتل نیروهای ارتش، پلیس و غیرنظامیان و همینطور تخریب اماکن عبادی به بهانه جهاد در راه خدا چنانکه عاملان ان می پندارند، جهاد نیست، بلکه در واقع جنگ روانی علیه مسلمانان و فساد در روی زمین است.
کد خبر: ۹۳۴۴۳
۱۴:۳۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مفتی مصر اظهار کرد: جهاد در راه خدا یک مفهوم اسلامی شریفی است که دلالت گسترده خاص خود را در اسلام دارد؛ این مفهوم بر جهاد با نفس، هوی و هوس و شیطان و همچنین بر جنگ با دشمنی اطلاق می شود که هدف دفع تجاوز و منع عصیان از ان می رود.

وی افزود: جهاد با دشمنان شرایط خاص خود را دارد و دستور اقدام به آن به صاحبان امر و سیاست مدارانی برمی گردد که خداوند امور کشور و بندگان خدا را به انها واگذار کرده و انها را در شناساندن اهداف این تصمیمات سرنوشت ساز تواناتر کرده است.

شوقی علام با اشاره به آیات 60 تا 62 سوره احزاب  اضافه کرد: آنچه گروههای تکفیری و تروریست تحت عنوان جهاد تبلیغ و ترویج می کنند، به هیچ وجه جهاد نیست بلکه درواقع جنگ روانی علیه مسلمانان و فساد بر روی زمین است.

انتهای پیام/ 242

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: