۰

عفو بین‌الملل، خواهان پایان تبعیض علیه شیعیان عربستان

عفو بین‌الملل با اشاره به حمله تروریستی روز جمعه به مسجد شیعیان در عربستان، مقامات آل سعود را به تلاش برای توقف تبعیض علیه شیعیان فراخواند.
کد خبر: ۹۰۵۷۷
۱۳:۴۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش«شیعه نیوز»، سعید بومدوحه، معاون مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در واکنش به انفجار روز جمعه در مسجد امام حسین در عربستان گفت: شیعیان عربستان مورد هدف حملات وحشیانه قرا دارند و این مساله به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی افزود: مسوولان عربستانی باید شفاف‌سازی و تحقیقات در مورد این پرونده را در پیش بگیرند و گام جدی برای توقف تبعیض‌ها علیه شیعیان و اقدامات تحریک‌آمیز علیه آنان برداشته شود و در غیر این صورت بر فرضیه‌های موجود مبنی بر این که "عربستان در مورد افزایش تنش‌ها و خشونت طایفه‌ای علیه شیعیان بی‌توجه است" صحه گذاشته است.

بومدحه افزود: مسوولان عربستان تنها در گفتار کینه‌توزی علیه شیعیان را محکوم می‌کنند و این کافی نیست و باید گفتار خود را با عمل همراه کرده و برای حمایت از شیعیان در مقابل این اقدامات وحشیانه تمام تلاش خود را انجام دهند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: اظهارات و گرایش‌های طایفه‌ای به ویژه سخنانی که علیه شیعیان زده می‌شود، از زمان دخالت نظامی عربستان و یمن که کشوری تقریبا شیعی است، به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام /768
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: