۰

خنثی کردن تفکر تحریف قرآن به دست شیعیان

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم از برگزاری نشست بین المللی معرفی مصحف جمهوری اسلامی ایران در ۲۳ اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۱۱
۱۶:۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، محمد بابایی، مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن با اشاره به برگزاری نشست تخصصی معرفی مصحف جمهوری اسلامی ایران گفت: سومین نشست بین المللی معرفی مصحف جمهوری اسلامی ایران از 23 تا 26 اردیبهشت ماه با حضور کارشناسان علوم قرآنی 10 کشور و کارشناسان داخلی برگزار و به مباحث علمی در حوزه رسم الخط و رسم المصحف پرداخته می شود.
 وی با اشاره به هدف از برپایی این نشست را آشنایی کارشناسان و استادان حوزه قرآن با تحقیقات و مصحف جمهوری اسلامی دانست و افزود: خیلی از کشورها بر اساس قانون رسم المصحف قرآن های خود را کتابت می کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز از این روال پیروی می کند و برای نشان دادن و ارایه گزارشی از روند چاپ قرآن در ایران و آشنا شدن کارشناسان با عمق کارهای علمی صورت گرفته  این نشست بین المللی برگزار می شود.
 بابایی تصریح کرد: همانطور که می دانید متاسفانه دشمنان تبلیغات سویی علیه ایران و شیعیان دارند که قرآن های ما، متفاوت است برهمین اساس یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست خنثی کردن اینگونه افکار است و کارشناسان سایر کشورها با دیدن قرآن های چاپ شده در ایران به نوعی مبلغان جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
وی با اشاره به قوانین رسم المصحف جمهوری اسلامی ایران گفت: رسم المصحف شیوه نگارش خاص کلمات قرآن است که از صدر اسلام تاکنون بر اساس یک رویه واحد نوشته شده و همه از آن پیروی می کنند تا از هر نوع سلیقه و تنوع نگارش کلمات قرآن جلوگیری شود.
بابایی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران و طبق فرموده مقام معظم رهبری تمام قرآن ها باید از قانون رسم المصحف پیروی کنند و ایران با کارهای علمی و مطالعات دقیقی که در جهان اسلام بی نظیر است اقدام به کتابت و چاپ قرآن بر همین اساس می کند و طی سالیان گذشته مرکز طبع و نشر قرآن کریم با نگارش و تبیین قانونی، چاپ و کتابت قرآن را ملتزم به رعایت رسم المصحف کرده است.
 مدیر اجرایمکز ی مرکز طبع ونشر قرآن افزود: قرآن های چاپ شده بر اساس این قواعد به صورت متقن و دقیق نگارش می شوند که در این نشست نتایج و دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذاریم. گفتنی است این نشست بین المللی برای سومین بار برگزار می شود و این نشست در سال 1390 و 1393 نیز میزبان کارشناسان علوم قرآنی بوده است.
وی تصریح کرد:  در این نشست از کشورهای صاحب نظر در حوزه نگارش و کتابت قرآن کریم همچون از عراق، سوریه، اردن، ترکیه، لبنان، پاکستان، اندونزی و... دعوت شده و همه کشورهای اسلامی حضور ندارند.
 بابایی خاطرنشان کرد: گفتنی است پیش از این جمهوری اسلامی ایران قرآنی را دو سال گذشته تدوین و چاپ کرد و به 50 کشور اسلامی جهان صادر نمود بر این اساس تاکنون بیش از 500 هزار قرآن جمهوری اسلامی ایران چاپ و از طریق دستگاه های فرهنگی کشور به 50 نقطه جهان ارسال شده است.
 پایان پیام/ ز.ح
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: