۰

کاهش بهای نفت خام در بازار آسيا

در پی افزایش ارزش دلار آمریکا و افزایش ذخایر نفت این کشور، بهای نفت خام امروز دوشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.
کد خبر: ۸۵۹۷۸
۱۱:۴۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش «شیعه نیوز»، امروز در بازار آسیا هر بشکه نفت خام سبک شیرین‌آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه آوریل با 20 سنت کاهش، 49 دلار و 41 سنت معامله شد. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان ماه با 39 سنت کاهش، 59 دلار و 34 سنت داد و ستد شد.

در پی انتشار ارقام مثبت مربوط به وضعیت اشتغال در آمریکا که موجب افزایش ارزش دلار شد و نگرانی ها را در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی برانگیخت، روز جمعه در بازار نیویورک، نفت خام پایه آمریکا با یک دلار و 15 سنت کاهش، به زیر سطح 50 دلار رسید و نفت برنت نیز 75 سنت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، دیوید لنوکس تحلیلگر مسائل نفت در موسسه فت پرافتس در سیدنی گفت امروز (دوشنبه) ارزش دلار آمریکا همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد، این به منزله کاهش تقاضا است و پیش بینی توقف روند کاهش بهای نفت در بازار کنونی دشوار است.

ارزش دلار آمریکا اوایل این هفته افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در برابر یورو طی 11 سال و نیم اخیر رسید. این امر به مبادلات نفتی که با دلار صورت می گیرد، ضربه می زند.

این افزایش ارزش دلار که روز دوشنبه نیز ادامه دارد، از انتشار ارقام مربوط به گزارش ماهانه وضعیت اشتغال در آمریکا نشأت می گیرد. این گزارش از افزایش بیش از حد انتظار اشتغال زایی و کاهش میزان بیکاری به پنج و نیم درصد حکایت داشت.

از لحاظ تولید نفت خام نیز، اگر تعداد چاههای نفتی فعال در آمریکا کاهش نیابد، ذخایر نفت این کشور به شدت افزایش می یابد.

تصمیم اوپک در ماه نوامبر مبنی بر خودداری از تغییر سقف تولید آن، سقوط بهای نفت را تسریع بخشید. در حال حاضر ارزش بهای نفت خام در مقایسه با ژوئن گذشته به نصف کاهش یافته است.

علی العمیر، وزیر نفت کویت که کشورش عضو اوپک است و برای شرکت در کنفرانسی با موضوع انرژی به بحرین رفته بود، شامگاه شنبه اعلام کرد پیش بینی ها نشان می دهد که بهای هر بشکه نفت در سال کنونی میلادی افزایش خواهد یافت یا این که دست کم در حدود 50 تا 60 دلار تثبیت خواهد شد.

خبرگزاری رسمی کویت به نقل از وزیر نفت این کشور اعلام کرد تحولات ژئوپلیتیک در عراق و لیبی و کاهش تولید نفت شیل به افزایش بهای نفت خام کمک می کند.

انتهای پیام/ ص . خ
منبع: IRIB NEWS
برچسب ها: نفت بشکه خام آسیا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: