۰

"مقتدا صدر" فعالیت گردان‌های تحت امرش را به حالت تعلیق درآورد

در پی برخی اتهام‌زنی‌ها به نظامیان شیعه، "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر عراق امروز سه شنبه فعالیت گردان های "الیوم الموعود" و "سرایا السلام" را به حالت تعلیق درآورد.
کد خبر: ۸۴۹۱۲
۲۱:۳۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

به گزارش «شیعه نیوز»، "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر عراق امروز سه شنبه فعالیت گردان های "الیوم الموعود" و "سرایا السلام" که زیر نظر حکومت مرکزی عراق می جنگند  را به حالت تعلیق درآورد.

این اقدام مقتدا پس از آن صورت گرفت که برخی طرف ها در عراق ، به نظامیان مسلح شیعه اتهام زدند که اینها در پیش پرده ترور "قاسم الجنابی" شیخ یکی از عشیره های سنی عراق و پسرش هستند.

مقتدا صدر ضمن اعلام این خبر گفت: عراق فقط از کمبود چشم انداز رنج نمی برد بلکه از حیث وجود شبه نظامیان گستاخ نیز در رنج است زیرا هر دوی این موارد به امنیت و آرامش عراق ضربه می زند.

مقتدا سپس برای همکاری جهت شناسایی عوامل پشت پرده ترور مذکور اعلام آمادگی و بر آن تاکید کرد.

صدر در پایان خطاب به احزاب عراق گفت: باید بدانید که فداکاری های خون شیعی به این معنا نیست که بر غیر خود به ناحق تعرض کنیم؛ افراط گرایی همان چیزی است که اعتدال و میانه روی را ضعیف می کند پس بشتابید تا با هم به میانه روی و از بین بردن خشونت و افراط گرایی آراسته شویم.

داعش ترور الجنابی و پسرش به همراه 7 نفر دیگر در هفته گذشته را بر عهده گرفته است. اما این ترور باعث تازه شدن برخی اختلافات در میان احزاب عراق شد. مقامات سیاسی عراق تمام احزاب را به خویشتنداری و حفظ وحدت فرا خوانده اند.

انتهای پیام/ر.ش

منبع: SHIA NEWS
برچسب ها: صدر عراق گردان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: