۰

آمار بیماری‌های روحی در ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: میزان ابتلای مردم کشورمان به بیماری‌های روحی و روانی هشت درصد بیش از متوسط جهانی است و حدود 15 درصد مردم درجاتی از افسردگی را دارند.
کد خبر: ۸۴۸۴۳
۲۰:۵۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش«شیعه نیوز»، دکتر "علی‌اکبر حقدوست" اظهار کرد: طبق آخرین مطالعه‌ای که در سال گذشته در ایران انجام شده است، 23.4 درصد مردم بیماری‌های روحی و روانی دارند و این ابتلا در زنان 26 درصد و در مردان نیز بیش از 20 درصد است.

وی افزود: میزان ابتلای مردم کشور به بیماری‌های روحی و روانی 8 درصد بیش از متوسط جهانی است و حدود 15 درصد مردم درجاتی از افسردگی را دارند.

حقدوست تصریح کرد: باید در جهت پیشگیری از مشکلات روحی و روانی هم‌چنین افزایش نشاط اجتماعی گام برداریم و با فضای همدلی موجود در استان کرمان، اگر همه دست به دست هم دهیم، می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

وی افزود: باید به بیماران روحی و روانی که مغفول هستند، توجه کنیم و اتفاق مبارکی که در بیمارستان نوریه در راه‌اندازی بخش اعصاب و روان افتاده، نتیجه همدلی مسئولان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از جمله این حرکت‌های سازنده در بخش بهداشت و درمان استان ادامه دارد و باید برای برطرف کردن عقب‌افتادگی تاریخی حوزه بهداشت و درمان استان همه تلاش کنند و سعی می‌کنیم هر ماه یک خبر خوش مربوط به این بخش به مردم بدهیم و کارهای زیادی داریم.

وی افزود: هم‌اکنون اعتماد خوبی در کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجود دارد که یک فرصت است و دانشگاه از نظر علمی و فنی غنی است و باید با تلاش و همدلی، از عهده مسئولیت در حوزه بهداشت و درمان برآئیم.

حقدوست تصریح کرد: با نگاه مثبت مسئولان و وزیر بهداشت، اختیارات کمیسیون ماده 20 در زمینه‌ی تأسیس موسسات پزشکی قرار است به دانشگاه علوم پزشکی کرمان داده شود که کار سختی است و این اعتماد کمکی برای انجام بهتر کارها است.

انتهای پیام/ ن . ش

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: