۰

کمک ژاپن به کشورهای درگیر با تروریستها

نخست‌وزیر ژاپن نسبت به نتایج اسفناک گسترش تروریسم در خاورمیانه به جهانیان هشدار داد و اعلام کرد، این کشور حدود 200 میلیون دلار کمک غیرنظامی به کشورهای درگیر با داعش و 2/5 میلیارد دلار کمک غیرنظامی به خاورمیانه اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۸۰۷
۱۴:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۳
 به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در قاهره به عنوان اولین مقصد سفرهای خود به منطقه گفت: اگر ما تروریسم و گسترش استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه را به حال خود گذاشته و نسبت به آن بی‌تفاوت بمانیم، صدماتی که به جامعه جهانی وارد می‌شود بی‌حد و حصر خواهد بود.

وی با تاکید بر نگرانی خود افزود: توکیو به حمایت غیرنظامی از کشورهای درگیر با داعش خواهد پرداخت.

داعش به عنوان یک گروه جداشده از القاعده مناطق گسترده‌ای از بخش‌های نفت‌خیز عراق و سوریه را اشغال و در آنها اعلام خلافت کرده است. این گروه قصد دارد نقشه خاورمیانه را تغییر دهد.

آبه در ادامه اظهاراتش درباره کمک‌های ژاپن به کشورهای درگیر با داعش عنوان کرد: من متعهد می‌شوم که ژاپن حدود 200 میلیون دلار برای کشورهای درگیر با داعش و در جهت ایجاد خدمات انسانی، زیربنایی و مواردی از این قبیل اختصاص می‌دهد.

نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد: ژاپن 2/5 میلیارد دلار در عرصه‌های غیرنظامی از جمله ارسال کمک‌های انسانی و توسعه زیرساخت‌ها در کل منطقه اختصاص داده است. ژاپن کمک‌هایی برای آوارگان سوری و عراقی خواهد داشت.

انتهای پیام/ ص . خ
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: