۰

افشای استقرار محرمانه دو گردان مصری در خاک امارات

منابع مطلع فاش کردند که پس از موافقت رئیس جمهوری و وزیر دفاع مصر، دو گردان پیاده و چترباز مصر در خاک امارات مستقر شده است.
کد خبر: ۷۹۸۸۸
۰۸:۴۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع مطلع در لندن خبر دادند که بر اساس توافق دولت مصر و امارات، دو گردان نظامی وابسته به ارتش مصر، در خاک امارات مستقر شده است. این منابع به وبگاه خبری روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن، گفتند که «عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری و سرلشگر صدقی صبحی وزیر دفاع مصر به طور محرمانه با اعزام دو گردان پیاده و چترباز وابسته به ارتش مصر به خاک امارات موافقت کرده‌اند و این اقدام به درخواست دولت امارات بوده است». این منابع مدعی شدند که علاوه بر اینکه این اقدام پیامی از ابوظبی به شماری از کشورهای منطقه است، در رأس این کشورها ایران قرار دارد. به گفته این منابع، این دو گردان مدتی است که در خاک امارات هستند اما هنوز به منطقه مدنظر که در آن مستقر خواهند شد، اعزام نشده‌اند.

بنا بر این گزارش، درخواست امارات برا استقرار نیروهای مصری در خاک امارات در مقابل کمک مالی هنگفتی است که اقتصاد مصر کرده است که گفته می‌شود 10 میلیارد دلار یعنی معادل 75 ملیارد پوند مصری است. العربی الجدید با بیان اینکه این آمار و ارقام اخیرا به طور رسمی میان خبرنگاران مصری توزیع شده است، افزود که یک و نیم ملیارد دلار به مسکن‌سازی و ساخت 50 هزار واحد مسکونی و 100 مدرسه و ترمیم و ساخت 25 سیلو و انبار نگهداری غلات با ظرفیت 1.5 میلیون تن و تاسیس 78 مرکز بهداشتی و تامین برق خورشیدی برای 62 هزار منزل مسکونی در 70 روستا اختصاص یافته است. بنا بر این گزارش، امارات هزینه و حقوق نیروهای حاضر در این دو گردان را بر عهده دارد. گفته می‌شود این امر اعتراض برخی نیروهای مصری را به دلیل اینکه همکارانشان در امارات حقوق بیشتری می‌گیرند برانگیخته است. عبدالفتاح السیسی در دوران تبلیغات انتخابات خود با استفاده از اصطلاح «مسافت خط آهن» که بعدا در فضای مجازی بخصوص پس از جنگ غزه مورد تمسخر قرار گرفت، تأکید کرده بود که مصر در خدمت کشورهای عربی دوست خواهد بود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ ز.ح


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: