۰

طرح قبایل یمنی برای خروج کشور از بحران

شماری از رؤسای قبایل و ریش‌سفیدان یمنی در دیدار با رئیس جمهوری این کشور، طرحی برای خروج از بحران کنونی ارائه کردند.
کد خبر: ۷۷۳۸۳
۱۷:۳۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، شماری از شیوخ و بزرگان قبایل یمنی امروز شنبه با «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری یمن که این روزها تحت فشار شدید اعتراضات مردمی قرار دارد، دیدار کردند. شیوخ قبایل یمنی در این دیدار طرحی به منصور هادی ارائه کردند تا در صورت قبول و اجرای آن، کشور از بحران کنونی خارج شود.

بر اساس این طرح، دولت جدید به ریاست فردی جدید (نخست‌وزیر جدید) تشکیل خواهد شد و وزارت‌خانه‌های مهم و کلیدی مانند وزارت خارجه، کشور و دفاع، با توافق (مخالفان) به افراد جدید سپرده خواهد شد.بر اساس این طرح که گفته می‌شود، جنبش انصارلله یمن (وابسته به الحوثی) با آن موافقت کرده است، چادرها و خیمه‌های معترضان در پیرامون پایتخت و در داخل آن به محض آغاز اجرای طرح برچیده می‌شود.

کاهش قیمت سوخت به میزان ۱۰۰۰ ریال یکی دیگر از پیشنهادهای قبایل یمنی است.جنبش انصارلله یمن هنوز رسما این خبر را تأیید نکرده است.پیش از این، هفته پیش منصور هادبرای مهار خشم و اعتراضات مردمی، دولت یمن را برکنار کرد اما گفت که تا تشکیل دولت جدید، این دولت به کار خود ادامه می‌دهد؛ اقدامی که با استقبال مخالفان روبه‌رو نشد و مخالفان اعلام کردند که این اقدام، دور زدن خواسته‌های مردم یمن برای اصلاحات سیاسی و اجتماعی در این کشور است.

پیش از این انصارالله با بیان اینکه اعتراضات مردم کاملا مسالمت‌آمیز است، تأکید کرده بود که سرنگون کردن دولت یمن، یکی از اهداف مردم و معترضان برای اصلاح مفاسد در این کشور است.دولت یمن از حمایت عربستان سعودی و آمریکا برخوردار است؛ تا جایی که اخیرا شورای امنیت قطعنامه‌ای به حمایت از دولت یمن و در مخالفت با مردم معترض صادر و بر حمایت خود از دولت منصور هادی تأکید کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ز.ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: