۰

بودجه هنگفت عربستان برای آموزش و پرورش

پادشاه سعودی طرح آموزشی 21 میلیارد دلاری، برای بالا بردن سطح آموزش عمومی در این کشور را تصویب کرد.
کد خبر: ۷۳۴۱۷
۱۳:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، ملک عبدالله، پروژه 5 ساله برای توسعه و بالا بردن آموزش عمومی در این کشور، به ارزش 21 میلیارد و 33 میلیون دلار برابر با 80 میلیارد ریال سعودی، امضاء کرد. مدت اجرای این طرح 5 سال تعیین شده است.

العربیه نوشت،این برنامه به فرمان و با نظارت شخصی ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برای بالا بردن سطح آموزش عمومی این کشور تهیه و برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش این کشور سپرده شده است.

 ارزش این پروژه 80 میلیارد ریال سعودی، علاوه بر مخارج جاری سالیانه وزارت آموزش و پرورش است. ملک عبدالله تشکیل یک کمیته وزارتی برای نظارت بر اجرای این پروژه را نیز تصویب کرد.

سایت وزارت آموزش و پرورش سعودی، به نقل از شاهزاده خالد بن فیصل وزیر آموزش پرورش، نوشت: " براساس این طرح 1500 کودکستان در سراسر کشور ساخته خواهد شد، 25000 معلم تربیت می شوند، و علاوه بر اینها موسسات آموزشی زیادی ایجاد و مدارس به اینترنت پر سرعت مجهز خواهند شد".

شاهزاده خالد از ملک عبدالله تشکر کرد و گفت : "این توجه و حمایت سخاوتمندانه پادشاه فرصتی تاریخی برای بخش آموزشی این کشور خواهد بود که نسل های آینده از نتایج آن بهره مند می شوند".

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: