۰

هر روز با قرآن/ اوّل توكّل، بعد دعا

بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم.
کد خبر: ۶۹۸۵۳
۱۱:۳۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

«شیعه نیوز»: آيه 85 و 86سوره یونس

فَقَالُواْ عَلَى اللّهِ تَوَكَّلْنَا رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِّلْقَوْمِ الظَّلِمِينَ  (85) وَ نَجِّنَا بِرَحْمَتِكَ مِنَ الْقَوْمِ الْكَفِرِينَ  (86)
پس آنان گفتند: تنها بر خداوند توكّل كرده ايم ، پروردگارا: ما را گرفتار سختى ها و آزمايش ستمگران قرار مده و ما را به رحمت خويش ، از شرّ قوم كافر رهايى بخش .

* ممكن است مراد از ((ظالمين ))، بزرگان بنى اسرائيل باشند كه به خاطر منفعت و رفاه ، مطيع فرعون شدند و مراد از ((كافرين ))، طرفداران فرعون باشند. پس درخواست ذريّه ى مؤ من ، حفاظت از شرّ مخالفان داخلى و خارجى است .

* كسى كه به خدا توكّل كند، هم خدا او را دوست مى دارد، (انّ اللّه يحبّ المتوكلين )( آل عمران ، 159) و هم او را تاءمين مى كند. (ومن يتوكّل على اللّه فهو حسبه )( طلاق ، 3)

* اوّل توكّل ، بعد دعا. (توكّلنا، ربّنا)

* با ايمان ، توكّل ودعا، خود را از شرّ ظالمان نجات دهيم . (توكّلنا، ربّنا، نجّنا)

* فرعونيان ، هم مسرفند،(با توجّه به آيه 83) هم ظالم و هم كافر. اسراف زمينه ساز ظلم و ظلم نيز زمينه ى كفر است . (المسرفين ، الظالمين ، الكافرين )

* ابتدا بايد براى حفظ هويّت مكتبى دعا كرد، (لاتجعلنا فتنة ) وسپس براى سلامتى شخصى . (نجّنا) چون اگر ستمگران پيروز شوند، خطّ ظلم و كفر حاكم شده ، مؤ منان تحقير و مبتلا مى شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: