۰

دولت بحرین در صدد به اقلیت کشاندن شیعیان

یکی از فعالان و مبارزان انقلاب کشور بحرین گفت: حاکم کشور بحرین سیاست به اقلیت کشاندن شیعه را در این کشور اتخاذ کرده که مردم انقلابی بحرین مخالف چنین تفکر و اندیشه ای در کشورشان هستند.
کد خبر: ۶۷۶۰۳
۱۴:۴۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ علی عاشور پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز، با درود بر 14 هزار و 600 شهید استان فارس در بین نمازگزاران شیراز افزود: انقلاب و موج بیداری اسلامی در کشور بحرین خواسته بیش از 80 درصد مردم این کشور است که با سیاست های دولت مغایرت دارد. مردم کشور بحرین قبل از قیام در مواردی از جمله سیاست دولت در به اقلیت کشاندن شیعیان، نداشتن قانون اساسی،فساد اخلاقی، فقر، تبعیض نسبت به تشیع و فساد مالی و اداری با حکومت مشکل داشت.

عاشور با بیان اینکه هم اکنون مردم کشور بحرین از 80 درصد شیعه و 20 درصد مذاهب دیگر تشکیل شده است اظهارداشت: حاکم کشور بحرین سیاست به اقلیت کشاندن شیعه را در کشور اتخاذ کرده به طوری که به افراد از مذاهب غیر از شیعه امکانات و تسهیلات بسیار ویژه ای برای حضور در کشور خود می دهد. همچنین بیش از نیمی از مردم کشور بحرین زیر خط فقر هستند اما این کشور به سرزمین فقر و فحشا برای شیوخ عرب تبدیل شده است که این با خواسته مردم این کشور مغایر است. بحرین کشوری متمول و ثروتمند است اما تمام منابع و هزینه های کشور متعلق به حکومت و منحصر به خلیفه است و بیشتر مردم در فقر به سر می برند.

وی عنوان کرد: حکومت آل خلیفه برای توقف انقلاب بحرین کارهای بسیاری از جمله شکنجه و زندانی کردن علما و انقلابیون، قتل عام زندانیان سیاسی و انقلابی، شکنجه و کشتار مردم مسلمان و اخراج بیش از هزار و 500 نفر از شیعیان کشور بحرین دست زده است.این مبارز انقلابی کشور بحرین افزود: انقلاب بحرین متحد و در مسیر علما و مومنان و برای احیای اسلام، شرع و انقلاب اسلامی حرکت می کند که ماحصل این انقلاب پیروزی و شیرینی برای مردم بحرین است که این اتفاق خوشایند را رهبرانقلاب اسلامی ایران آیت الله خامنه ای نوید داده اند.وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب در کشور بحرین از سه سال پیش با تجمع مردم در میدان لولو در شهر میامی در این کشور آغاز شد.

عاشور بیان کرد: تجمع مردم به ویژه جوانان بحرین پس از شهید شدن تعدادی از مردم ادامه یافت و حکومت بحرین از کشور عربستان سعودی درخواست کمک کرد که عربستان 11 هزار سرباز وارد کشور بحرین کرد. پس از شهید شدن تعدادی از مردم بحرین، نام میدان لولو شهر میامی به میدان شهدا تغییر یافت و مردم نیز با تمام قوا از تمام بحرین قیام کرده و در این میدان تجمع کردند. در چند روز اول تجمع مردم بحرین برای احقاق حق و حقوق خود، 150 نفر به دست سربازان سعودی کشته و دستگیر شدند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: