۰

عربستان به دنبال تضعیف شیعه در لبنان

روزنامه الدیار لبنان فاش کرد: عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس به دنبال تضعیف شدید شیعه و حزب الله لبنان و کنترل کامل سلاح مقاومت توسط دولت این کشور هستند.
کد خبر: ۵۹۰۲۵
۱۶:۲۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شفقنا، این روزنامه همچنین فاش کرد: امیر بندر بن سلطان رئیس مجلس ملی  عربستان سعودی شخصا پرونده تضعیف شیعه و حزب الله در لبنان را رهبری می کند و توانسته است در این زمینه نظر «عماد میشل عون» رئیس فراکسیون «تغییر و اصلاح» در پارلمان لبنان را به سمت خود جذب کند. بندر بن سلطان در این پرونده تواسته نظر میشل عون را به طرف خود جلب کند زیرا وی می داند که عماد عون هرگز حزب الله را رها نمی کند اما می تواند او را وادار کند که در این زمینه نقش میانجی گری را ایفا کند و علاوه بر این عون در جبهه مقابل عربستان در لبنان نیست بلکه جنبش 14 مارس، عماد عون، «ولید جنبلاط» رئیس جبهه مقاومت ملی و هشتاد نماینده پارلمان لبنان و حتی بیشتر، خط بی طرفی و یا خط اعتدال را در لبنان تشکیل می دهند.

الدیار با بیان اینکه منظور بندر بن سلطان از این اعتدال، در واقع همان خلع سلاح مقاومت لبنان و قرار دادن سلاح آنها تحت کنترل کامل دولت لبنان است که در این صورت مقاومت پایان می یابد، افزوده است: این همان طرح عربستان سعودی و کشورهای منطقه برای تضعیف شیعه و حزب الله است.

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: