۰

تخریب «عراقیب» برای پنجاه‌وسومین بار

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه برای پنجاه‌ و سومین بار متوالی روستای فلسطینی «العراقیب» واقع در النقب را تخریب کردند.
کد خبر: ۵۸۸۲۹
۰۹:۵۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، شیخ «صیاح ابو مدیغم» شیخ روستای عراقیب گفت که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی از جولای 2010 تا کنون برای پنجاه و سومین بار همه ستون‌هایی که برای ایجاد سرپناهی برای خود بنا کرده بودیم، تخریب کردند. وی افزود که ساکنان این روستا تا کنون پنج خانه را مجددا بنا کرده‌اند و اعراب و یهودیان نیز در حرکت به سمت این روستا برای اعلام همبستگی خود به منظور تکمیل ساخت مجدد خانه‌ها برای 25 خانواده هستند.

 به موجب طرح «برافر» رژیم صهیونیستی تصمیم دارد 800 هزار دونم از اراضی عربی در النقب را مصادره و نزدیک به 40 هزار نفر را کوچانده و 36 روستا را تخریب کند و این طرح مورد موافقت اولیه کنست قرار گرفته است. از سوی دیگر «احمد بحر» معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین طرح صهیونیستی «براور» در زمینه مصادره صدها هزار دونم از زمین‌های النقب و کوچاندن ده‌ها هزار فلسطینی از روستاهای النقب اشغالی را محکوم کرد.بحر با انتشار بیانیه‌ای بر مخالفت خود و تمامی فرزندان ملت فلسطین با این طرح تاکید کرد.

 در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «این طرح تلاشی مذبوحانه برای دست اندازی کامل اسرائیل بر بقیه اراضی النقب اشغالی به شمار می رود، منطقه‌ای که از چندین سال پیش در معرض یهودی سازی قرار گرفته است. وی طرح مذکور را که در شور نخست کنست اسرائیل به تصویب رسید یک فاجعه جدید و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین خواند. تخریب تعدادی از روستاهای فلسطینی منطقه النقب نشانگر آغاز اجرای طرح شوم است. این مقام پارلمانی تمامی فرزندان ملت فلسطین در داخل و خارج را به مقابله با طرح شوم براور فرا خواند.

 انتهای پیام/ ز.ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: