۰

سکوت‌ معنادار آمریکا در قبال ناآرامی‌ های‌ مصر

دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با وجود درگیری های شدید در مصر هیچ موضعی اتخاذ نکرد. نه وزارت خارجه و نه پنتاگون هیچ کدام نیز هیچ موضعی نگرفتند. کنگره نیز لزومی به تشکیل جلسه درباره این اتفاقات ندید.
کد خبر: ۵۸۲۱۶
۱۵:۲۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»،  دولت آمریکا در قبال ناآرامی های کنونی در مصر سکوت پیشه کرده است و عامدا درگیری بین موافقان و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع این کشور را نادیده می گیرد.به گزارش پرس تی وی، دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با وجود درگیری های شدید در مصر هیچ موضعی اتخاذ نکرد. نه وزارت خارجه و نه پنتاگون هیچ کدام نیز هیچ موضعی نگرفتند. کنگره نیز لزومی به تشکیل جلسه درباره این اتفاقات ندید.این سکوت با انتقاد از سوی رهبران منطقه ای مواجه شد. رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت کسانی که به سلاح و قدرت رسانه ها متکی هستند، نمی توانند دمکراسی ایجاد کنند . وی همچنین غرب را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد.

روز پنج شنبه، واشنگتن از مقام های مصر خواست تا به اعضای اخوان المسلمین فشار نیاورند. روز قبل از آن ارتش در یک کودتا دولت منتخب محمد مرسی را سرنگون کرد.اوباما حتی از ارتش به خاطر این کودتا انتقاد نکرد. او فقط از ارتش خواست تا دولت را به یک دولت غیرنظامی منتخب واگذار کند. اعضای گروهی امنیت ملی اوباما از مقام های مصر خواستند تا از دستگیری مرسی و هوادارانش خودداری کند و خواستار بازگشت فوری و مسئولانه قدرت به یک دولت منتخب شدند.مقام های آمریکایی با احتیاط سعی می کنند از استفاده از کلمه کودتا در مورد تحولات مصر خودداری کنند زیرا می دانند که بر اساس قوانین آمریکا، دولت این کشور نمی تواند به یک دولت کودتاه کمک نظامی بکند.مصر در حال حاضر دومین دریافت کنند کمک های آمریکا است. این کشور از سال 1948 تاکنون بیش از 70 میلیارد دلار به ارتش و اقتصاد مصر کمک کرده است.دست کم 30 نفر در درگیری های روز جمعه بین هواداران و مخالفان مرسی کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

انتای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: