۰

سازمان ملل مخالف نظامی گری در سوریه

رئیس کمیته مستقل سازمان ملل ضمن بی نتیجه توصیف کردن گزینه نظامی و ارسال سلاح برای گروه های مسلح در سوریه از نبود دلایل قطعی درباره به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی نظام سوریه خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۷۳
۱۰:۴۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تسنیم، پاولو پنرو اعلام کرد: به طور قطعی نمی توان که نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.رئیس کمیته مستقل وابسته به سازمان ملل بیان کرد: یکی ازپدیده های دردناک در سوریه ناپدید شدن خانواده ها به طور کامل در برخی مناطق است.وی ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری نشست ژنو 2 و گفتگو به منظور رسیدن به راه حل سیاسی، راه حل نظامی را بی نتیجه دانست.

پاولو پنرو درباره اتهاماتی که علیه دولت سوریه درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه وجود دارد گفت: ما نمی توانیم طرفی که از مواد و سلاح شیمیایی استفاده کرده است را مشخص کنیم و کشورهای غربی که نظام سوریه را به کاربرد سلاح شیمیایی متهم می کنند اطلاعاتی به کمیته نداده اند.کارشناسان سازمان ملل به ریاست آکی سیسلتروم تاکنون نتوانسته اند به نتیجه ای در این زمینه برسند.

وی افزود: کسانی که سلاح دریافت می کنند ممکن است دست به جنایت جنگی بزنند ما به راه کارهای دیپلماسی بیش از گزینه های نظامی نیاز داریم و شورای امنیت سریعا باید اقدامی برای برگزاری نشست ژنو 2 انجام دهد.

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: