۰

یک وکیل گوانتانامو را تعطیل می کند

انتظار می‌رود وزارت امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) انتصاب "کلیف اسلون" را که یک وکیل است، به عنوان ناظر برنامه تعطیلی زندان گوانتانامو اعلام کند.
کد خبر: ۵۷۱۶۵
۱۶:۳۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: اسلون دارای هوش و مهارت کافی به عنوان مذاکره کننده است که به خط مشی‌های حزب احترام می‌گذارد.من اشتیاق او را برای به عهده گرفتن این مسئولیت می‌ستایم. من و کلیف، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را متقاعد کردیم که ادامه فعالیت‌ گوآنتانامو در راستای منافع امنیتی ما نیست.گوانتانامو توسط دولت جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا تاسیس شده است و دولت اوباما نیز تلاش می‌کند عاملان مظنون القاعده را به اتهام راه‌اندازی عملیات تروریستی محاکمه کند.

بیش از 100 تن از 166 زندانی گوآنتانامو دست به اعتصاب غذا زده‌اند تا علیه وضعیتشان پس از یک دهه بازداشت اعتراض کنند. این زندانیان با وجود گذشت چندین سال هنوز بدون هیچ اتهامی و یا برگزار دادگاه زندانی هستند. دولت آمریکا اخیرا اذعان کرده است که مدارک کافی برای محاکمه این افراد به جرم اقدامات تروریستی در دست ندارد.

کری همچنین افزود: وفاداری ما به قانون همچنان ما را وا می‌دارد تا به مساله بازداشت زندانیان گوانتانامو پایان دهیم. ما می‌دانیم این اقدام را به طریقی انجام دهیم که برای ما امنیت بیشتری را به همراه داشته باشد. این امر آسان نخواهد بود اما تنها کسی که می‌تواند این مساله را میان آژانس‌ها و شعبات دولت هدایت کند، کلیف اسلون است.

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: