۰

معترضان در حالت آماده باش!

بین الملل > خاورمیانه - پس از پیشنهاد اردوغان برای اجرای همه پرسی معترضان ترکیه با رد پیشنهاد نخست وزیر در پارک گزی به تحصن نشسته اند.
کد خبر: ۵۶۹۹۳
۱۵:۳۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرآنلاین، پس از آنکه اردوغان با گروه کوچکی از فعالان سیاسی در ترکیه ملاقات کرد، دولت این کشور برای برگزاری همه‌پرسیِ یاد شده، اعلام آمادگی کرد. بسیاری از گروه‌های جامعه مدنیِ ترکیه که برگزارکننده تظاهرات سراسری برضد دولت بوده‌اند، ملاقات با اردوغان را در آنکارا، پایتخت این کشور تحریم کرده و گفتند، هیچکس از ما برای شرکت در این گفتگوها دعوت نکرد و ضمناً آن افرادی که به عنوان فعالان سیاسی در این نشست با اردوغان دیدار کردند، نماینده ما نبودند.

کارشناسان سیاسی نشستِ یاد شده‌ی اردوغان با فعالان سیاسی را اولین نشانه‌ی عقب نشینی نخست وزیر ترکیه از مواضع اخیرش و همچنین حاکی از تمایل وی برای خروج از بحرانِ تقابل با تظاهرکنندگان ضد دولتی ارزیابی می‌کنند. این نشست، فقط چند ساعت پس از آن برگزار شد که رهبران اروپایی از روش‌های خشن پلیس ترکیه ابراز نگرانی کردند و گفتند امیدواریم نخست وزیر این کشور مواضع خود را تعدیل و نرمتر کند.

بسیاری از تظاهرکنندگان می‌گویند به حرف‌های دولت اعتماد و اطمینان نداریم. مثلاً کانسو کان، یکی از معترضان ترک در آنکارا گفت، ما هیچ یک از اظهارات حزب حاکم ترکیه را باور نمی‌کنیم. وی افزود، حسین آونی موتلو، شهردار استانبول گفته بود ما به پارک گزی یا قزی دست نخواهیم زد، اما دیدیم چه اتفاقی افتاد و از اینرو، حرف‌های او و سایر مسئولان دولتی را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: