۰

رایزنی روسیه و اسرائیل برای استقرار نیروهای روسی در جولان

منابع روسی از سفر قریب الوقوع مقامات اسرائیلی به روسیه و مذاکره میان دوطرف برای اعزام نیروهای حافظ صلح روسی به بلندی‌های اشغالی جولان خبر دادند.
کد خبر: ۵۶۸۵۳
۱۵:۰۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایسنا، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس دومای روسیه اعلام کرد: پیشنهاد روسیه برای اعزام نیروهای حافظ صلح به منطقه اشغالی جولان، تضمین‌ها برای ممانعت از شروع دوباره درگیری میان سوریه و اسرائیل را افزایش می‌دهد.ادامه غیبت نیروهای حافظ صلح در منطقه جولان در نهایت به جنگ میان سوریه و اسرائیل می‌انجامد.

 پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهاد داده بود نیروهای حافظ صلح روسی جایگزین نیروهای اتریشی در هیات سازمان ملل در منطقه اشغالی جولان شوند. این پیشنهاد با مخالفت شورای امنیت روبرو شدمعاون وزیر امور خارجه و معاون وزیر داخلی رژیم صهیونیستی به زودی به روسیه سفر می‌کنند. احتمالا موضوع اصلی سفر مسئولان اسرائیلی بررسی پیشنهاد اخیر پوتین درباره اعزام نیروهای حافظ صلح روسی به منطقه اشغالی جولان باشد.

 همچنین منابع آگاه در وزارت خارجه روسیه اعلام کردند: مسکو معتقد است نیروهای روسی با موافقت سوریه و اسرائیل و با صرف نظر از توافقنامه امضا شده که تاریخ آن به بیش از 40 سال پیش برمی‌گردد، به جولان اعزام شوند. معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس روسیه اعلام کرد که در صورت مطرح شدن این مساله از سوی روسیه آماده بررسی آن است.

 وی گفت: اسرائیل در مکالمات اخیری که میان پوتین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت موضع خود را در این خصوص را به وضوح اعلام کرده‌ است. بررسی روابط دو جانبه و پاره‌ای از مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای از دیگر موضوعات سفر مسئولان اسرائیلی به مسکو است. یک منبع آگاه در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور آماده است تا نیروهای خود را به منطقه اشغالی جولان اعزام کند.

 انتهای پیام / ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: