۰

تصاویر وزیر کشور سعودی در «بریده» به آتش کشیده شد

فعالان عربستانی در اعتراض به بازداشت بدون اتهام شمار زیادی از شهروندان این کشور تصاویر وزیر کشور سعودی را در یکی از خیابان‌های اصلی منطقه «بریده» آتش زدند.
کد خبر: ۵۶۸۴۰
۱۴:۰۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، فعالان عربستانی که خود را مدافع حقوق زندانیان این کشور می‌دانند که بدون اتهام توسط دستگاه‌ امنیتی سعودی بازداشت شده و در زندان به سر می‌برند، روز گذشته تصاویر شاهزاده «محمد بن نایف»، وزیر کشور سعودی را آتش زدند. این فعالان تصویر شاهزاده محمد بن نایف را که از بالای یکی از پل‌های عابر خیابان‌های اصلی شهر بریده آویزان بود، به آتش کشیدند.

 این گروه که نام خود را «المناصرون» (یاری کنندگان) نامیده‌اند، تصویر آتش زدن تصویر وزیر کشور سعودی را فیلمبرداری کرده و آن را در پایگاه‌های مختلف اینترنتی پخش کرده‌اند. طی دو سال گذشته کشور عربستان سعودی شاهد اعتراض‌های مردمی بوده که طی آن مردم عربستان از حاکمان این کشور خواستار آزادی زندانیان خود از زندان‌های سعودی بوده‌اند.

 رژیم سعودی شهروندان عربستانی بسیاری را سال‌هاست بدون اتهام و بدون معرفی به دادگاه‌های این کشور برای محاکمه و تفهیم اتهام در زندان‌های خود نگهداری می‌کند که به «زندانیان فراموش شده» معروف شده‌اند. شهر بریده از جمله شهرهایی است که در طول این دو سال بارها شاهد راهپیمایی‌ها و تحصن‌های اعتراض آمیز اهالی این شهر جهت آزادی زندانیان خود بوده است.

 انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: