۰

ترکیه، بازیچه ناتو در منطقه

معاون وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه ترکیه بازیچه ناتو است اظهار داشت که کشورهای عربی بیش از اینکه به خود بیندیشند به فکر منافع رژیم صهیونیستی هستند.
کد خبر: ۵۵۷۲۸
۱۱:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، "فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با شبکه الاخباریه سوریه گفت: نتیجه بخش بودن کنفرانس های بین المللی در دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه به صدق نیت حامیان تروریست در این کشور بستگی دارد زیرا متوقف کردن تروریسم و خشونت عامل اصلی پایان دادن به بحران سوریه است.سوریه به ارتباط خود با کشورهای دوست ادامه می دهد تا مسائل مربوط به مشارکت در کنفرانس بین المللی مورد توافق روسیه و آمریکا و برنامه های آن را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: سوریه از آغاز خواستار راه حل سیاسی بوده و این موضع تا کنون تغییر نکرده است. دغدغه اصلی نیز این است که مردم  و دولت سوریه به یک راهکار سیاسی دست یابند که امنیت و ثبات را برقرار کند.دستاوردهای ارتش سوریه در مقابله با تروریسم و افزایش آگاهی ملی و بین المللی از رویدادهای سوریه سبب شد تا در نشست آمریکا و روسیه در مسکو نتایج کنونی حاصل شود.

وی با بیان این مطلب افزود: سوریه هرگز دستورات خارجی را نخواهد پذیرفت و دوستان سوریه نیز این موضوع را نخواهند پذیرفت. موضع روسیه مبتنی بر منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین الملل و مبارزه با تروریسم است. برخی کشورهای عربی بیش از اینکه به فکر منافع خود باشند به فکر منافع اسرائیل هستند و این امر باعث شده است از اراضی اشغالی فلسطین چشم پوشی کنند و طرح مبادله اراضی را مطرح کنند که تنها به نفع اسرائیل است.

وی در ادامه گفت: قضیه فلسطین در ذهن تمامی سوری ها زنده است و سوریه حامی ملت فلسطین خواهد بود و به حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی ایمان دارد و این موضوع به دلیل بحران کنونی سوریه تغییر نخواهد کرد.دولت حزب عدالت و توسعه در ترکیه شامل افرادی درغگو و دجال است که ترکیه را به بازیچه ناتو تبدیل کرده اند.احمد داود اوغلو جنون دارد زیرا شریک واقعی تروریست ها و کشتار در سوریه است. وی حامی القاعده است و ملت و رهبری ترکیه را فریب می دهد.

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: