۰

هشدار جریان‌های صوفی مصر نسبت به گسترش تفکر وهابی

دبیرکل اتحادیه جریان‌های صوفی مصر با هشدار درباره توطئه گسترش وهابیت، هدف از نبش قبر حجر بن عدی در سوریه و تخریب اماکن زیارتی را برانگیختن فتنه‌های طایفه ای و مذهبی بین مسلمانان دانست.
کد خبر: ۵۵۲۶۶
۱۰:۰۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، عبدالناصر حلمی دبیرکل اتحادیه جریان‌های صوفی مصر در گفت‌وگو با شبکه خبری «العالم» گفت: چندین مقبره را در شماری از استانهای مصر از جمله القلیوبیه، الفیوم، اسوان، البحیره و قاهره تخریب کردند؛ این موضوع در عربستان، لیبی، الجزایر، مالی و سایر کشورهای آفریقایی نیز روی داده است.

وی افزود: تخریب مقبره حجر بن عدی از صحابه پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) در سوریه جدید نیست، و این اقدامات در چارچوب تفکر تکفیری و وهابی برای تخریب مقبره ها و اماکن زیارتی و مقدس صورت می گیرد.

دبیرکل اتحادیه جریان های صوفی مصر تأکید کرد که این مقبره ها تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه میراثی جهانی است؛ لذا علاوه بر علمای اسلام از سازمان ملل و سازمان یونسکو می‌خواهیم که تدابیر لازم را برای محافظت از این میراث جهانی اتخاذ کنند.

عبدالناصر حلمی خاطرنشان کرد: گروههای تکفیری خرابکار عملا از اسلام خارج شده‌اند، زیرا به اسلام و مسلمانان و قبور آنها تعرض می کنند؛ اسلام نبش قبور را حرام اعلام کرده است.حمایت مالی و رسانه ای شدیدی برای مطرح کردن و گسترش تفکر وهابی در جریان است.چند روز پیش تروریست‌های وابسته به جبهه النصره دست به تخریب و نبش قبر آرامگاه حجر بن عدی صحابی پیامبر در عدرای ریف دمشق زدند و جنازه وی را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: