۰

خشم مردم تونس از حمايت آل سعود از "بن علي"

مردم تونس حمايت آل سعود از ديکتاتور سابق کشورشان و پناه دادن به او را محکوم کردند.
کد خبر: ۵۵۱۹۰
۱۵:۲۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
SHIA-NEWS..COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تي وي، زين العابدين بن علي ديکتاتور سرنگون شده تونس در دادگاهي در اين کشور به حبس ابد محکوم شده است. مقامات تونسي از مقامات عربستان سعودي درخواست کرده اند بن علي را به تونس تحويل بدهند. بن علي در محاکمه غيابي به علت صدور دستور تيراندازي به سمت معترضان تونسي به حبس ابد محکوم شده است.

عبدالوهاب الهاني از اعضاي حزب المجد تونس در اين باره گفت: بن علي پيش از آغاز انقلاب مردم تونس و در زمان انقلاب ، جنايتهاي وحشتناکي مرتکب شد. محکوم شدن او به حبس ابد، نخستين گام در رويه درست قضائي در دوران گذار و انتقال در تونس است. اما اين حکم براي خانواده هاي قربانيان اقدامات بن علي کافي نيست. هنوز ابعاد مختلف انقلاب تونس مشخص نشده است. مردم تونس مي خواهند واقعيتها را بدانند و مشخص شود که چه اتفاقهايي رخ داده است.

يکصد وکيل به نمايندگي از خانواده هاي قربانيان اقدامات بن علي ، پرونده هاي آنها را پيگيري مي کنند. آنها مي گويند دولت کنوني تونس نتوانسته است عربستان سعودي را متقاعد کند زين العابدين بن علي را به تونس استرداد بدهد.عبدالمالک علوي يکي از اين وکلاي تونسي در اين باره گفت: حکم صادر شده براي بن علي از نظر افکار عمومي مهم است اما عملا بي ارزش است زيرا تازمانيکه نتوانيم بن علي را دستگير کنيم اين محاکمه فايده اي نخواهد داشت. ديکتاتور سابق تونس به عربستان سعودي فرارکرده است زيرا مي دانسته است که هرگز مقامات سعودي او را تحويل تونس نخواهند داد.

مردم تونس به سياستهاي سعودي در خودداري از تحويل دادن بن علي اعتراض دارند.يکي از شهروندان تونسي دراين باره گفت: از نظر فني، اجراي قانون درباره بن علي بدون همکاري حکومت سعودي امکان پذير نيست. استرداد ديکتاتور سابق تونس، خواسته اي عمومي است. عربستان سعودي بايد به تصميم دادگاه نظامي عليه بن علي و خواست ميليونها تونسي احترام بگذارد.

دو سال پس از سقوط ديکتاتور سابق تونس، خانواده هاي شهداي انقلاب تونس و نخبگان سياسي اين کشور خواهان استرداد بن علي به کشورشان هستند تا وي درباره جنايتهايي که مرتکب شده است پاسخگو باشد اما اين خواسته تحقق پيدا نکرده است.

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: