۰

انتقاد عراق از تصمیم اتحادیه عرب برای اعطای یک کرسی به مخالفان دولت سوریه

عراق می‌گوید که تصمیم اتحادیه عرب برای اعطای یک کرسی به مخالفان مورد حمایت خارجی در سوریه، نقض منشور این سازمان است.
کد خبر: ۵۳۷۸۰
۱۶:۰۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
SHIA-NEW.SCOM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، در یک مصاحبه گفته است که اعطای کرسی در اتحادیه عرب به گروه موسوم به ائتلاف ملی سوریه، نقض کنوانسیون اتحادیه عرب است.زیباری تاکید کرد: «نام اتحادیه، اتحادیه عرب است که نمایندگان دولت‌های عضو، از دولت‌های منتخب مشروع هستند و به طور شفاف نمایندگان مردم خودشان هستند.»او در ادامه افزود: «این اقدام، تنها باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع در سوریه و تشدید خشونت‌ها در این کشور خواهد شد.»

روز سه‌شنبه، اتحادیه عرب در نشست خود در دوحه پایتخت قطر، قطعنامه‌ای تصویب کرد که به دولت‌های عضو حق می‌دهد که به شبه‌نظامیانی که با دولت سوریه می‌جنگند، همه ابزارهایی که برای به اصطلاح دفاع از خود لازم است از جمله اسلحه را پیشنهاد دهند. در این نشست کرسی سوریه به مخالفان واگذار شد.

مخالفان مورد حمایت خارجی دولت سوریه، در این نشست، رسما کرسی خود را تحویل گرفتند."احمد معاذ الخطیب"، رهبر گروه مخالفان به اصطلاح ائتلاف ملی سوریه که در این نشست سخنرانی می‌کرد، از سازمان ملل خواست که این رویه را دنبال کرده و به مخالفان دولت سوریه یک کرسی بدهد.

قبل از این‌که اتحادیه عرب این کرسی را به ائتلاف ملی سوریه بدهد، رسانه‌های دولتی سوریه این اقدام پیشدستانه را به شدت محکوم کردند. آن‌ها از تصاحب کرسی دمشق در اتحادیه عرب توسط مخالفان، به شدت انتقاد کرده و آن را یک جنایت اخلاقی و قانونی توصیف کردند.

روزنامه دولتی الثوره، در این مورد نوشت:«اتحادیه عرب، کرسی دزدیده شده سوریه را به یک گروه راهزن و اوباش تحویل داده است.»در نوامبر سال ۲۰۱۱، اتحادیه عرب، عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورد. این در حالی است که سوریه یکی از اعضای موسس این سازمان بوده است.سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، ناآرامی‌های گسترده‌ای را تجربه کرده است. تعداد زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای ارتش سوریه و نیروهای امنیتی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید که این هرج و مرج از خارج کشور هدایت می‌شود و گزارش‌هایی هم وجود دارد که تعداد زیادی از شبه‌نظامیان، از اتباع خارجی هستند.دولت دمشق می‌گوید غرب و متحدان منطقه‌ای آن، از قبیل قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان حمایت می‌کنند.

منبع: پرس تی وی به نقل از سانا

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: