۱
اختصاصی/

حمله گرافیکی شیعیان عربستان علیه آل سعود

این حملات یکی از رموز انقلاب های عربی در کشورهای مختلف بود، به طوریکه این واژه در مصر به رمزی برای انقلاب تبدیل شده بود. این روش یکی از مهمترین وسایل ابراز عقاید انقلابی ها بود که هم اکنون به عربستان سعودی راه یافته است. فعالان سیاسی؛ روی دیوارهای تعدادی از مناطق عربستان عباراتی مانند " زندانیان را آزاد کنید" و " اعتصاب بریده"، را در تقابل با اقدامات آل سعود نوشتند.
کد خبر: ۵۳۶۸۴
۱۴:۲۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۲
 SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، این روزها، شیعیان عربستان اقدام به حمله گرافیکی وسیع، ضد رژیم حاکم دست زدند. آنها شعارها و درخواست مختلف خود از جمله آزادی بستگان بازداشت شده خود را روی در و دیوار مناطق مختلف این کشور می نویسند.

این حملات یکی از رموز انقلاب های عربی در کشورهای مختلف بود، به طوریکه این واژه در مصر به رمزی برای انقلاب تبدیل شده بود. این روش یکی از مهمترین وسایل ابراز عقاید انقلابی ها بود که هم اکنون به عربستان سعودی راه یافته است.

فعالان سیاسی؛ روی دیوارهای تعدادی از مناطق عربستان عباراتی مانند " زندانیان را آزاد کنید" و " اعتصاب بریده"، را در تقابل با اقدامات آل سعود نوشتند.

چندی قبل در جریان تجمع گسترده خانواده‌ بازداشت شدگان مقابل ساختمان دادستانی کل در شهر "بریده" نیروهای امنیتی آل سعود 300 نفر از شهروندان را بازداشت کردند، که شمار قابل توجهی از این بازداشت شدگان زن و کودک بودند.

با شدت گرفتن تظاهرات مردمی در اعتراض به اقدام تجاوزکارانه علیه زنان، مسئولان سعودی پس از مدتی اعلام کردند: شماری از بازداشت شدگان را آزاد کرده اند.

با وجود خودداری مسئولان سعودی از هرگونه اظهار نظر در خصوص زندانیان و بازداشت شدگان در این کشور و سرنوشت آنها، یک مسئول ارشد امنیتی در عربستان یک هفته پس از این ماجرا اعتراف کرد: حدود 2800 نفر در زندان‎های عربستان در بازداشت به سر می برند.

لازم به ذکر است، اصطلاح گرافیک در نزد انقلابیون، همان معنی اصلی واژه یعنی هر نوع طراحی و نوشتن بر روی دیوار یا کاغذ و ... است.

انتهای خبر/ ز . غ

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
اين فقط شيعه ها نيستن كه حاكمان مستبد ال سعود در حقشان ظلم ميكند بلكه خيلي از برادران اهل سنت نيز از كوچكترين حق شهروندي بنده گان خدا محروم هستند به نظر من وقت ان رسيده همه با هم در كنار يكديگر مثل بقيه كشورها ي عربي بپا خيزند و اين غده سرطاني را براي هميشه از بين ببرند همانا وعده خداوند است كه حق با مظلوم است و حق پيروز است انشاء ا..