۲
اختصاصی/

افشای طرح تجزیه عراق توسط یک نویسنده مصری

تقسیم عراق تفکر جدیدی نیست، بلکه از سال 1957 مطرح شد. زمانیکه روزنامه نگار هندی "کرانجیا" کتابی با عنوان " خنجر اسراییل" چاپ کرد و در آن از یک سند سری اسراییلی پرده برداشت مبنی بر اینکه اسراییل قصد دارد دولتش را از نیل تا فرات گسترش دهد.
کد خبر: ۵۲۸۳۳
۱۲:۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COMM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، یک نویسنده مصری فاش کرد: ایده تجزیه عراق مربوط به حمله آمریکا به این کشور در سال  2003 نیست، بلکه این موضوع به 50 سال قبل بر می گردد.

احد سعید تاج الدین؛ صاحب کتاب "ماذا جرى في العراق" (در عراق چه اتفاقی افتاد؟) می گوید: تقسیم عراق تفکر جدیدی نیست، بلکه از سال 1957 مطرح شد. زمانیکه "کرانجیا" روزنامه نگار هندی، کتابی با عنوان " خنجر اسراییل" چاپ کرد و در آن از یک سند سری اسراییلی پرده برداشت مبنی بر اینکه اسراییل قصد دارد دولتش را از نیل تا فرات گسترش دهد.

در این سند آمده است: اسراییل قصد دارد، سوریه را به سه منطقه درزی، علوی و عربی و لبنان را به دو منطقه مارونی و شیعی تقسیم کند.

این نویسنده افزود: طرح تجزیه عراق نیز به این گونه است که این کشور به سه منطقه کردی در شمال، عربی در مرکز و الحاق جنوب آن به ایران در زمان پهلوی تقسیم شود، تا شاه ایران هم در ازای آن از اهداف استراتژیکی اسراییل و امریکا در منطقه حمایت کند.

انتهای خبر/ ز. غ

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
انشالله عتبات عالیات عراق به ایران ملحق خواهد شد. فدراسیون بزرگ شیعیان جهان
انتی حیوانات(وهابیت)
United States
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
شما دعا کنید مشدو از ما نگیرن.