۰

هشدار به توطئه دشمنان برای تجزیه عراق

گروه های سیاسی و مردمی استان میسان عراق، ضمن حمایت از خواسته های مشروع تظاهرکنندگان عراقی، درباره بهره برداری طرف های خارجی از اوضاع کنونی برای تجزیه این کشور هشدار دادند.
کد خبر: ۵۲۵۵۴
۰۹:۲۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، با تعدد رویکرد جریان های سیاسی و مردمی به مقابله با پیامدهای احتمالی تظاهرات در مناطق غربی عراق، گروه های سیاسی و مردمی استان میسان، بر اهمیت پایبندی به قانون اساسی برای تعیین سقف خواسته های تظاهرکنندگان عراقی و اجتناب از ماجراجویی در خصوص سرنوشت روند سیاسی این کشور تاکید کردند.

"عبدالحسین الساعدی" رئیس شورای استانداری میسان عصر شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، آزادی بیان و عقیده در چارچوب قانون را حق شهروندان عراقی دانست و تاکید کرد که باید مرز بین خواسته های مشروع و خواسته های مخالف قانون اساسی کشور مشخص شود.

وی در ادامه همه تشکل های سیاسی عراق را به کنار گذاشتن اختلافات و تلاش برای خدمت به مردم دعوت کرد و گفت: اعضای  شورای استانداری میسان ضمن حمایت از خواسته ای مشروع تظاهرات کنندگان، درباره سیاسی شدن تظاهرات مردمی و تبدیل آن به دسته بندی فرقه ای هشدار می دهند.

"عبدالحسین برسیم" فعال سیاسی عراقی نیز در گفت وگو با العالم، تظاهرات را حق مردم این کشور دانست و بر ضرورت مسالمت آمیز بودن تظاهرات و حفظ منافع ملی تاکید کرد. اهالی استان میسان عراق از طیف های مختلف مردم این کشور خواستند تا برای ناکام گذاشتن توطئه های منطقه ای و غربی که با هدف تجزیه عراق دنبال می شود، با هم متحد شوند.

انتهای خبر/  ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: