۱

صاحب فتوای تکفیر شیعیان به کردستان عراق دعوت شد

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان که به صدور فتوای تکفیری علیه شیعیان معروف شده است، اعلام کرد رئیس کردستان عراق، از او برای سفر به این منطقه دعوت به عمل آورده است.
کد خبر: ۵۱۰۶۲
۱۴:۳۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۱

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان اعلام کرد که از سوی «کفاح السنجاری» رئیس امور اطلاع‌رسانی منطقه کردستان برای بازدید از این منطقه دعوت شده است.

قرضاوی اعلام کرد: چند روز پیش در دفترم با استاد کفاح السنجاری رئیس امور اطلاع‌رسانی منطقه کردستان دیدار کردم. وی سلام و درود «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان را رساند و گفت که وی من را به طور شفاهی برای سفر به منطقه کردستان عراق دعوت کرده است و ما از خدا می‌خواهیم که به ما کمک کند تا به زودی به این دعوت پاسخ مثبت دهیم.

این درحالی است که قرضاوی به صدور فتواهای جنجالی علیه شیعیان و حزب‌الله لبنان و حمایت از تندروها در کشورهای عربی و اسلامی مشهور است.ائتلاف دولت قانون: از سفر قرضاوی به عراق جلوگیری می‌کنیمائتلاف دولت قانون در واکنش به این خبر اعلام کرد که از ورود قرضاوی به خاک عراق به هر طریق ممکن جلوگیری خواهد کرد زیرا وی دشمن عراق و انسانیت به شمار می‌رود.

«محمد صیهود» عضو این ائتلاف عراقی گفت: قرضاوی از بارزترین دشمنان روند سیاسی به شمار می‌آید و سفر او به عراق در شرایط کنونی به نفع عراق و روند سیاسی این کشور نخواهد بود. ضمن اینکه هر سفری باید از طریق وزارت خارجه و سفارت‌خانه‌های دو کشور صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دعوت از قرضاوی برای سفر به عراق بیانگر وجود یک ائتلاف کردی – سنی برای سرنگونی مالکی است، گفت: تمامی این پیش‌بینی‌ها و ائتلاف‌هایی که از آن سخن به میان می‌آید، برای سرنگونی شخص مالکی نیست بلکه هر شخص دیگری نیز در راس این دولت قرار داشت، هدف قرار می‌گرفت. سناریوی کنونی علیه «ابراهیم الجعفری» نیز در دوره نخست‌وزیری‌اش اجرا شد و اکنون علیه مالکی در جریان است.

این نماینده پارلمان عراق درباره اجرای توطئه تجزیه عراق که از سال 2003 در این کشور کلید خورد، هشدار دارد و گفت که مهمترین حامی و پشتیبان این طرح ترکیه و قطر هستند و نتایج آن نیز به نفع صهیونیست‌ها خواهد بود.

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
مردم سني مذهب كردستان حق دارند تا عالم بزرگ اهل سنت رادعوت نمايند