۰

کشف شبکه ای وابسته به القاعده در مراکش

وزارت کشور مراکش با ابراز نگرانی نسبت به گسترش فعالیت القاعده در این کشور اعلام کرد که فعالیت یک شبکه عضوگیری القاعده در این کشور را خنثی کرده است.
کد خبر: ۵۰۹۹۷
۱۰:۴۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعهه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت کشور مراکش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ویژه پلیس مراکش با همکاری دستگاه امنیتی این کشور توانسته‌اند یک شبکه عضوگیری القاعده را کشف و خنثی کنند که اعضای این شبکه در حال اغفال جوانان و ثبت نام آنها برای اعزام به مناطق تحت کنترل القاعده بودند.

در این بیانیه آمده است: گسترش فعالیت القاعده در مراکش و تشدید شبکه‌های عضوگیری این گروه در کشور باعث نگرانی است اما دولت سعی دارد تا مانع این گونه اقدامات شوددر بیانیه وزارت کشور مراکش آمده است: شبکه مذکور در مناطقی از شمال و مرکز کشور در حال فعالیت بودند و پس از انجام تحقیقات مشخص شد تاکنون 40 جوان مراکشی برای جنگ در صفوف القاعده از کشور خارج شده‌اند.

مراکش اعلام کرد: از میان جوانان مراکشی که به القاعده پیوسته‌اند دو تن از زندانیان سابق گوآنتانامو بودند.ظرف چند ماه گذشته این پنجمین شبکه عضوگیری القاعده در مراکش است که توسط نیروهای امنیتی و پلیس این کشور کشف و منهدم می‌شود.

منبع: ایسنا به نقل از الجزیره

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: