۰

تلاش قطر برای دامن‌زدن به جنگ فرقه‌ای ضد شيعيان در عراق

منابع خبری از برنامه‌ريزی گسترده شبكه الجزيره قطر برای دامن‌زدن به جنگ فرقه‌ای ضد شيعيان در عراق خبر دادند.
کد خبر: ۵۰۴۹۸
۰۹:۵۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز»،  شبكه ماهواره الجزيره قطر در نظر دارد با هدف تكرار سناريوی سوريه در عراق و در راستای تأمين خواسته‌های اربابان خود، اين بار نيز با رويكردی جديد به پخش اخبار و گزارش‌های ساختگی از اوضاع عراق بپردازد و جنگ فرقه‌ای عليه شيعيان را در اين كشور شعله‌ور كند.

در همين راستا، سازمان اطلاعات قطر ضمن برقراری تماس‌هايی با برخی روزنامه‌نگاران عراقی در صدد تشكيل يك گروه كاری برای فعاليت رسانه‌ای برضد دولت عراق در راستای دامن زدن به جنگ طايفه‌ای ضد شيعيان به شيوه برنامه‌ريزی شده و غيرعلنی است.

دولت قطر همچنين، چندين اتاق را در هتل‌های مجلل برای اقامت روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه عراق اختصاص داده و قصد دارد با ارائه خدمات و پيشنهادهای اغواكننده، آن‌ها را به حضور در شبكه الجزيره و ارائه اخبار و گزارش بر ضد دولت عراق تشويق كند.

شبكه الجزيره قطر با تهيه و پخش اخبار و گزارش‌های تحريك‌آميز و دروغين، در متشنج كردن اوضاع كشورهايی كه شاهد انقلاب بوده‌اند، موفق بوده و در بحرانی كردن اوضاع در اين كشورها ايفای نقش كرده است.

اين شبكه قطری در ماه‌های اخير همه توجه خود را به رويدادها و اوضاع سوريه متمركز كرده است؛ اما رويدادهای اخير عراق و طرح منطقه‌ای برای ايجاد جنگ طايفه‌ای در اين كشور، موجب شده است كه به تازگی حوادث عراق نيز در كانون توجه اين شبكه قرار گيرد.

منبع:ايكنا به نقل از خبرگزاری براثا و الجزیره

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: