۱

مخالفت حزب راست نروژ با ساخت مدارس اسلامی

يك حزب راستگرا در نروژ از طريق راه‌اندازی كمپين‌های جديد با ساخت مدارس خصوصی اسلامی در اين كشور، به بهانه به خطر انداختن يكپارچگی ملی نروژ، به مخالفت برخاسته است.
کد خبر: ۵۰۴۵۶
۱۴:۱۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز»، با وجود اينكه بنابر قوانين نروژ، تأسيس مدارس خصوصی متعلق به پيروان اديان مختلف، قانونی است اما حزب راست توسعه(Frp) نروژ با ساخت مدارس اسلامی در اين كشور مخالفت می‌كند.

«تورد لين» (Tord Lien)، رئيس حزب توسعه نروژ در اين رابطه گفت: اگر مسلمانان ادغام شدن در جامعه نروژ را خواستار هستند، بايد از اين فرصت استفاده كنند و كودكان خود را در كنار كودكان نروژی به مدرسه بفرستند.

وی ضمن اعلام مخالفت با ساخت مدارس اسلامی در نروژ، مدعی شد: ساخت مدارس اسلامی جديد منجر به عدم ادغام مسلمانان در جامعه نروژ می‌شود.

رئيس حزب راستگرای توسعه نروژ در حالی با ساخت مدارس اسلامی مخالفت می‌كند كه پيش‌تر از ساخت مدارس مسيحی در اين كشور استقبال می‌كرد.

وی در پاسخ به اين سؤال كه چرا با مسيحيان و مسلمانان به صورت متفاوتی رفتار می‌شود، اعلام كرد: تصور اينكه مسيحيان و مدارس مسيحی مانعی برای يكپارچگی ملی نروژ باشند، دشوار است.

حدود 150 هزار مسلمان در كشور 4.9 ميليون نفری نروژ زندگی می‌كنند كه بيشتر آن‌ها پاكستانی، سوماليايی، عراقی و مراكشی‌تبار هستند. پيش‌تر سوئد، كشور همسايه نروژ، نيز ساخت مدارس اسلامی در اين كشور را ممنوع كرد.

منبع: ايكنا به نقل از پايگاه OnIslam

انتهای خبر/ خ.ن
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
انها کافر هستند شما که داعیه اسلامی خواهی دارید در پایتخت اسلامی اجازه مسجدی برای سنیان
دادید