۰
اختصاصی/

راهپیمایی اربعین در شهر مالمو سوئد

راهپیمایی اربعین در شهر مالمو سوئد به تمثیل از راهپیمایی کاروان های حسینی با هدف شناساندن امام حسین (علیه السلام) برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۲۴۱
۱۵:۴۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، بعد از موافقت مقامات سوئد و با نظارت نیروهای امنیتی، گروه هایی از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، نروژ، لندن و... در شهر مالمو واقع در جنوب سوئد به مناسبت اربعین حسینی راهپیمایی کردند.

منابع خبری اعلام کردند: مسیر اول راهپیمایی در میدان "ستور توریت" واقع درمرکز شهر بود و مردم گاه و بیگاه به عشق حسین (علیه السلام) شعارهای عاشورایی چون "لبیک یا حسین" سر می دادند.

این در حالی است که، راهپیمایان به سختی راهی برای خود باز می کردند و جوانان شرکت کننده در حین راه رفتن، میان عابران گل پخش می کردند و بر هر گل، یک برگه که بر روی آن مطالبی در مورد امام  حسین (علیه السلام) به زبان سوئدی نوشته شده بود، نصب کرده بودند. در این برگه ها؛ خصوصیات برجسته این اسوه ی بزرگ تاریخ بشریت نوشته شده بود.

این منابع همچنین افزودند: افرادی از اقلیت های دیگر همچون نصاری و مسیحی و... نیز به عشق امام حسین (علیه السلام) و اهل بیتش در این راهپیمایی شرکت کردند. در پی این اقدام؛ قرار است راهپیمایی هایی، در دیگر شهرهای سوئد چون؛ هلسنبوري وكارلسكرونة وهلمستاد و ... صورت بگیرد، تا سوئد نیز  به راه منتهی به قبله آزادگان جهان یعنی کربلا تبدیل شود. منابع فاش کردند که این راهپیمایی وقتی به ثمر نشست که در نروژ قرار شد واقعه عاشورا به کتاب های درسی وارد شود. مسئله ای که در بسیاری از کشورهای اسلامی نادیده گرفته شده است. شایان ذکر است که رسانه های سوئد و دیگر کشورها این راهپیمایی را پوشش می دادند.

انتهای خبر/ ز . غ
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: