۰

برگزاری تظاهرات ضد دولتی در خیابان‌های بحرین

تظاهرکنندگان ضد رژیم بحرینی یک بار دیگر با آمدن به خیابان‌های این کشور برکناری رژیم آل خلیفه را خواستار شده‌اند.
کد خبر: ۵۰۱۰۰
۰۹:۵۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۱

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از پرس تی‌وی، بحرینی‌ها با وجود سرکوب خشونت آمیز نیروهای رژیم که از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شوند، روز دوشنبه (۱۱ دی، ۳۱ دسامبر) با برگزاری تظاهرات در چندیدن شهر و روستا تحقق دموکراسی و آزادی را خواستار شدند.

پس از آنکه نیروهای بحرینی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و گلوله ساچمه‌ای استفاده کردند، درگیری در بسیاری از مناطق شدت گرفت. این در حالی است که معترضان آزادی فعالان سیاسی و کناره‌گیری حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین را خواستار شدند.

این معترضان به مناسبت آغاز انقلاب خود در میدان مروارید (لولو) در اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ پرچم‌هایی در دست داشتند. دولت بحرین یک ماه پس از این تاریخ بنای یاد بود این میدان را که نقطه مرکزی این انقلاب بود، ویران کرد.از زمان آغاز قیام در بحرین هزاران تن از مردم در خیابان‌ها تظاهرات برگزار کردند و واگذاری قدرت از سوی خاندان سلطنتی آل خلیفه را خواستار شدند.

عربستان سعودي و امارات متحد عربي در تاریخ ۱۴ مارس به منظور کمک به دولت بحرين برای سرکوب معترضان صلح‌جو، نيروهاي خود را به این کشور اعزام کردند.بر پايه منابع محلي، در جريان سرکوب معترضان، ده‌ها نفر کشته و صدها تن نيز زخمي شده‌اند.

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر اعلام کرده است که شماری از پزشکان و پرستاران نیز بازداشت، شکنجه و یا ناپدید شده‌اند، چرا که این سازمان «شواهدی در دست دارد که از جنایات انجام شده از سوی مقامات، نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش» در جریان اعتراض‌ها خبر می‌دهد.

انتهای خبر/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: