۱
آیت الله وحید خراسانی:

بر اساس روایات ائمه اطهار(علیهم السلام) به دعای حجاب احتجاج دارند

خداوند خطاب به پیامبر(صلی الله علیه وآله) می‌فرماید؛ هر گاه به قرائت قرآن مشغول می‌شوی میان تو و کسانی که ایمان ندارند حجاب قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۴۹۲۷۸
۱۰:۴۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۱
 SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از رسا، آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح دیروز در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، به ادامه تفسیر سوره "یس" پرداخت و با اشاره به آیه «وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّافَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ یُبْصِرُونَ» گفت: این دعای حجاب است و آنچه از روایات استفاده می‌شود این است که ائمه اطهار(علیهم اسلام) به این آیه احتجاج می‌کردند.

این مرجع تقلید به روایتی که مرحوم طبرسی در احتجاج نقل کرده اشاره کرد و ابراز داشت: شخصی یهودی به حضرت علی(علیه اسلام) گفت: حضرت ابراهیم(علیه اسلام) در مقابل نمرود و آتش او سه حجاب داشت، ایشان فرمودند؛ آن سه حجاب را پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) با زیاده دو حجاب دیگر دارا بودند.

آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این‌که یک حجاب پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) هنگام خواندن قرآن بود، اظهار کرد: خداوند در این باره خطاب به پیامبر(صلی الله علیه وآله) می‌فرماید؛ هر گاه به قرائت قرآن مشغول می‌شوی میان تو و کسانی که ایمان ندارند حجاب قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به آیه «إِنَّا جَعَلْنَا فِی أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلاً فَهِیَ إِلَى الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ یُبْصِرُونَ» حجاب‌های دیگر پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) را مورد توجه قرار داد و گفت: یک حجاب پیامبر(صلی الله علیه وآله) «و جعلنا» است و بقیه آیه حجاب‌های دیگر ایشان است.

این مرجع تقلید بیان داشت: در امالی شیخ صدوق آمده که جبرئیل به پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) خبر داد بیست و پنج نفر تصمیم گرفته‌اند که تو را بکشند و وظیفه داری علی(علیه السلام) را به جای خود بخوابانی و بعد از آن آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ» نازل شد.

آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: هنگامی که پیامبر(صلی الله علیه وآله) از خانه بیرون آمد سوره «یس» را تا «وجعلنا» قرائت کرد و مشتی خاک برداشت و آنرا به سر مهاجمان ریخت.

وی با بیان این‌که خواندن آیه 8 و 9 سوره «یس» موجب حجاب از اعداء می‌شود، ابراز کرد: آنچه از نصوص استفاده می‌شود این است که این آیه دعای حجاب است و در رقعه‌ای که از امام هشتم(علیه السلام) پیدا شد نیز این آیه وجود داشت.

آیت‌الله وحید خراسانی در پایان اظهار کرد: خصوصیت این دو آیه از جهت احتجاج و از حیث روایات این است که دلالت بر حجب پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) می‌کند.

انتهای خبر/ خ.ن
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
اللهم عجل لولیک الفرج
خداوند بر عمر حضرات آیت الله العظمی وحید خراسانی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی آیت الله العظمی روحانی بیفزاید که پیرو واقعی مکتب اهل بیت میباشند
اللهم العن الجبت الطاغوت