۰

اقدام جديد عتبه مقدسه حضرت عباس (علیه السلام) در كربلا

عتبه مقدسه حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) زیارت حول قبر مطهر را از طریق سرداب مضجع شریف را به منظور پذیرایی و هدیه ویژه عتبه به شخصیت های برجسته کشورهای دنیا به زودی راه اندازی می کند.
کد خبر: ۴۸۵۵۲
۱۳:۵۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از حج، عتبه مقدسه حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) زیارت حول قبر مطهر را از طریق سرداب مضجع شریف را به منظور پذیرایی و هدیه ویژه عتبه به شخصیت های برجسته کشورهای دنیا به زودی راه اندازی می کند.

یکی از مسوولان عتبه مقدسه علمدار کربلا در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، وابسته به بعثه مقام معظم رهبری اظهارداشت: این حفره (تونل) جدید در فضای حائل قبر مطهر حضرت باب الحوائج (علیه السلام) در حال ساخت و ساز است تا بتوانیم میهمانان ویژه را برای زیارت و هدیه عتبه عباسیه به آنجا ببریم.

وی که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: این حفره (تونل) در فضای دور تا دور قبر مطهر در عرض دو متر از برنامه های فرهنگی و ویژه عتبه مقدسه حضرت عباس (علیه السلام) به شمار می رود.

این مسوول آگاه عتبه عباسیه افزود: در حال حاضر این تونل پیشرفت های خوبی داشته و کارگرها مشغول کار و فعالیت شبانه روزی هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بعثه رهبری مبنی بر آب های روان سرداب حرم مطهر اظهارداشت: در حال حاضر آب های موجود در سراب حضرت توسط دستگاه مکنده آب کاملاً تخلیه به دلیل ساخت دیوارهای بتنی آبی در حال حاضر به معنای گذشته وجود ندارد.

این مسوول عتبه عباسیه ادامه داد: وجود آب های زیرزمینی مانع بزرگی برای اجرای علمیات های زیرسازی حرم مطهر بود که با مدد گیری از چندین دستگاه مکنده آب شرایط را برای اجرای طرح های بازسازی و زیر سازی مهیا کردیم. وی از زمان دقیق راه اندازی تونل زیر زمینی حول قبر شریف خبری نداد و گفت: در صدد هستیم تا نیمه سال قمری افتتاح کنیم.

انتهای خبر/ ف . ک
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: