۰
فرانس ۲۴ گزارش داد

سلفی ها به میان حامیان مرسی آمده اند

حامیان مرسی نشان داده اند که همانند رقبای لیبرالشان می توانند در میدان التحریر تجمعی بزرگ به پا کنند.
کد خبر: ۴۷۷۹۱
۱۴:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز»، تجمع کنندگان در برابر دانشگاه قاهره که از محمد مرسی رئیس جمهور مصر حمایت می کردند، مخالفان خود را هواداران رژیم سابق معرفی کردند.

حامیان مرسی در برابر دانشگاه قاهره تجمع کردند و در این تجمع خود سرودهای میهن پرستانه خواندند و از نطق رئیس جمهورشان استقبال کردند. اسلام گرایان ثابت کرده اند قادرند به اندازه مخالفان لیبرال خود نیرو در قاهره جمع کنند. تجمع شب گذشته بسیار گسترده بود .

اسلام گرایان دهها هزار نفر را با اتوبوس از روستاها و مناطق دور افتاده کشور به قاهره آورده بودند. این راهپیمایی بسیار سازماندهی شده بود به طوری که برگزار کنندگان به طور رایگان بین تجمع کنندگان آذوقه توزیع می کردند تا همه حاضران تا زمان پایان تجمع در محل بمانند.

اکثر تجمع کنندگان را مردان تشکیل می دادند و علاوه بر نیروهای اخوان المسلمین، سلفی های زیادی به چشم می خوردند. سلفی ها افزون بر اعلام حمایت از محمد مرسی، خواهان اجرای همه جانبه شریعت در قانون اساسی شدند. آنان شعار می دادند «شریعت خواسته ملت است».

تظاهرکنندگان همچنین رسانه های خصوصی را محکوم کردند که به گفته آنان تبلیغات گسترده ای را علیه اسلامگرایان آغاز کرده اند. برخی از رسانه های خصوصی در نظر دارند روز سه شنبه اعتصاب عمومی کنند و خواهان نافرمانی شده اند. یکی از تظاهرکنندگان هوادار مرسی گفت :« انقلابیون واقعی ما هستیم و معترضان حاضر در میدان تحریر عده ای ولگرد و ضد انقلابی طرفدار رژیم سابق اند.»

منبع: شبستان به نقل از فرانس 24

انتهای خبر/ خ.ن
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: