۱

ضرورت راه‌اندازی شبكه اسلامی مقابله با ترويج وهابيت در بنگلادش

نويسنده و پژوهشگر تونسی، از ضرورت تشكيل شبكه‌ای از مسلمانان نخبه و هنرمند در داكا، خبر داد تا از اين طريق بتوانند با جريان افراطی وهابی و سلفی‌‌گری مقابله كنند.
کد خبر: ۴۷۳۷۸
۱۳:۰۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، عبدالوهاب مدب، نويسنده و پژوهشگر تونسی، با بيان اين مطلب گفت: طی ملاقات‌های متعدد با شخصيت‌های مختلف علمی، هنری و دانشگاهی به اين نتيجه رسيده‌ايم كه لزوم تشكيل شبكه‌ای از مسلمانان در داكا و چاتاگونگ به عنوان دومين شهر بنگلادش، به منظور مقابله با جريان تخريب‌گر وهابيت و سلفی‌گری به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: جريان افراطی سلفی‌، اسلام حقيقی را تحريف كرده و پيروانش را به تعصب، انزوا و عقب‌ماندگی وا می‌دارد. عبدالوهاب مدب اوضاع مراكش و كشورهای جنوب آسيا را مشابه ارزيابی كرد و گفت: اين تشابه نمی‌تواند اتفاقی باشد، بلكه نتيجه يك راهبرد و سياست يكسان است.

اين پژوهشگر تونسی توضيح داد: از زمان بحران نفتی سال 1974 و افزايش درآمدهای نفتی عربستان، اين كشور بخشی از درآمدهای خود را به تبليغ وهابيت در جهان اختصاص داد و اسلام از آن زمان شاهد تحريفات در سطح گسترده شد. در بنگلادش نيز وهابی‌ها با انجام اعمال افراطی و حمله به اماكن مقدس بودايی‌ها و به آتش كشيدن معابد و شكستن مجسمه‌های بودا در صدد ايجاد ناآرامی و به جا گذاشتن تصوير نامناسبی از مسلمانان در اذهان هستند.

وی در پايان اظهار كرد: به همين منظور است كه ضرورت تشكيل شبكه‌ای از مسلمانان در بنگلادش احساس می‌شود تا با انديشه وهابيت و سلفی‌گری به مبارزه برخيزند و نادرستی و عدم اعتبار آن‌ را به همگان ثابت كنند.

منبع:ايكنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی leaders

انتهای خبر/ ز.ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
لحظه ای درنگ نکنید. باید نسل ابوسفیان وهند جگر خوار ریشه کن شود.