۰

61 مجروح در درگیری قاهره

درگیری پلیس مصر با تظاهرکنندگان در قاهره پایتخت این کشور، بیش از ۶۰ مجروح به جا گذاشته است.
کد خبر: ۴۶۹۷۷
۰۸:۳۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، در این درگیری که روز سه‎شنبه در مرکز قاهره اتفاق افتاد، دست‎کم ۶۱ تن مجروح شدند.

تظاهرکنندگان مصری از محمد مرسی رئیس جمهور جدید این کشور خواستند تا افرادی که در زمان حکم‎رانی نظامیان، مسول کشتارهای این کشور بودند را مجازات کند.

تظاهرات مصری‎ها از روز دوشنبه و هم‎زمان با اولین سالگرد خشونت‎های خیابانی میان فعالان مصری و نیروهای امنیتی این کشور که ۴۲ کشته بر جا گذاشته بود، آغاز شد.

تظاهرکنندگان مصری که به برداشتن حصارهای امنیتی کارگذاشته شده در مسیر منتهی به وزارت کشور مصر اقدام کرده بودند، با پرتاب سنگ از جانب نیروهای پلیس مواجه شدند.

این در حالی بود که معترضان مصری اعلام کردند برای برداشتن این حصارهای امنیتی از دادگاه جواز گرفته‎اند.

هشام قندیل نخست وزیر مصر روز سه‎شنبه در جریان اظهاراتی در تلویزیون دولتی مصر گفت: «ما از تظاهرات آرام و به دور از خشونت حمایت می‎کنیم اما تحت هیچ شرایطی مردم نمی‎توانند به ساختمان‎ها و یا پلیس که از جان و مال ما محافظت می‎کند، حمله کنند.»

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس به منظور متفرق کردن جمعیت معترض به شلیک گاز اشک‎آور به سوی تظاهرکنندگان اقدام کرده و ۹ تن را در همین ارتباط بازداشت کردند.

در تظاهرات روز دوشنبه مردم مصر، دست‎کم ۲۴ تن از جمله ۴ تن از نیروهای پلیس مجروح شدند.

مردم مصر از ژانویه ۲۰۱۱ میلادی انقلاب خود را علیه رژیم حامی اسرائیل حسنی مبارک آغاز کرده و به تدریج در فوریه سال ۲۰۱۱ به ۳۰ سال دیکتاتوری وی در این کشور پایان دادند.

منبع : پرس تی وی به نقل از رویترز

انتهای خبر/ م.ک
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: