۰

استقبال عراقي‌ها از ضریح امام حسین(علیه السلام) + تصاویر

تعداد زیادی از مردم کربلا با شاخه های گل به استقبال ضریح جدید حرم امام حسین رفتند که در ایران ساخته شده و دیروز به نجف اشرف منتقل شده است.
کد خبر: ۴۶۴۸۶
۰۸:۵۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل ازمشرق ، ضریح جدید ساخته شده برای حرم امام حسین (علیه السلام) روز چهارشنبه بعد از فرود در فرودگاه نجف اشرف وارد استان کربلا شد.

 پلیس استان کربلا این ضریح را در منطقه خان النص بین کربلا و نجف دریافت کرده است، پلیس آمادگی های لازم امنیتی را برای انتقال این ضریح به کربلای معلا مهیا کرده است، این در حالی است که تعداد زیادی از مردم نیز با حضور در مسیر انتقال این ضریح به کربلا با شاخه های گل به استقبال ضریح رفته اند.

از سوری دیگر آستانه مقدس حرم امام حسین(علیه السلام) نیز در مراسمی ویژه آماده استقبال از ضریح جدید شده است، عبدالمهدی الکربلایی دبیرکل آستانه قدس تولیت کربلای معلا که خود به استقبال این ضریح ساخته شده به دست هنرمندان ایرانی رفته بود، در سخنانی از مسئولینی که در این مراسم حضور داشتند و همچنین از تمامی مومنینی که در برگزاری این مراسم شایسته مقام امام حسین(علیه السلام) سهم داشتند تشکر کرد.

محی‌الدین النجفی، کنسول ایران در نجف نیز تأکید کرد که این ضریح 12 تن وزن دارد که در شهر مقدس قم ساخته شده است و ساخت این ضریح چهار سال به طول انجامیده است، این ضریح 140 کیلوگرم طلای خالص دارد و چهار هزار کیلو نقره در ساخت آن استفاده شده است.تمام قطعه هایی این ضریح در هواپیمای ویژه ای از تهران به نجف اشرف انتقال داده شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای خبر/ خ ن

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: