۰

افزایش شمار تلفات انفجارهای امروز عراق+تصویر

انفجارهای امروز در بغداد، کرکوک، بعقوبة و حلة دست‌کم 15 کشته و 97 زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۴۶۴۶۲
۱۵:۵۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز»، منابع آگاه امنیتی و پزشکی عراق اعلام کردند که در انفجار 6 خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف این کشور، دست‌کم 15 نفر کشته و 97 نفر زخمی شدند.

 9 کشته و 36 زخمی در انفجارهای کرکوک

یک منبع آگاه در پلیس کرکوک (واقع در 240 کیلومتری شمال بغداد) اعلام کرد که در مجموعه انفجارهای امروز در این شهر، 9 نفر کشته و 36 تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده و سپس انفجار یک بمب در نزدیکی مقر حزب دموکراتیک کردستان عراق در محله «فیلق» در شمال کرکوک در ساعت 8:30 صبح (به وقت محلی) 5 نفر کشته و 27 تن زخمی شدند.

این انفجار به تخریب چند خانه در نزدیکی مقر حزب مذکور که در محله‌ای با اکثریت کرد‌ واقع شده، منجر شد.

یک منبع آگاه در پلیس کرکوک نیز اظهار داشت: در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده برای هدف قراردادن گشتی ارتش عراق در منطقه «الحویجة» در غرب کرکوک، 4 نفر کشته و 5 تن زخمی شدند.

در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده دیگر در جنوب کرکوک، 4 کارگر خدمات نظافتی زخمی شدند.

«جاسم العبیدی» یکی از کارگران این بخش گفت: این انفجار برادران ما را که برای یک لقمه نان کار می‌کنند هدف قرار داد. آنها پلیس، نیروی سیاسی یا ارتشی نبودند..اما این انفجار باعث شد که یکی از این افراد دست خود را از دست دهد.

اما «صدیق عمر رسول» مدیر بهداشت در استان کرکوک تاکید کرد: بیمارستان کرکوک 34 زخمی و پیکر 5 کشته انفجارهای امروز را تحویل گرفته است.

نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی را در محل انفجارهای کرکوک برقرار کردند.

5 کشته و 45 زخمی در انفجار حلة

در «حلة» واقع در 100 کیلومتری جنوب بغداد نیز یک افسر پلیس اعلام کرد که در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، 5 نفر کشته و نزدیک به 45 نفر زخمی شده‌اند.

وی افزود: این انفجار نیز در نزدیکی ساعت 8:15 صبح ( به وقت محلی) در بازاری در منطقه «المدحتیة» در 30 کیلومتری حله، صورت گرفت.

«علی کاظم» (30 ساله) صاحب یک مغازه در این بازار در این‌باره گفت: من ده‌ها نفر را دیدم که بر اثر این انفجار به خون خود غلطیدند و زمین هنوز خونین است.

«حاتم موسوی» (50 ساله) نیز که در نزدیک محل انفجار زندگی می‌کند، گفت: در پی این انفجار ترس زیادی در مدارس نزدیک به محل حادثه به وجود آمد و موجب شد تا به دلیل زخمی شدن 9 دانش آموز بر اثر فرو ریختن شیشه‌های پنجره، مدارش مذکور تخلیه شوند. ضمن اینکه این انفجار خسارات زیادی به منازل نزدیک این بازار وارد کرد.

یک کشته و 7 زخمی در انفجار بغداد

در بغداد نیز، یک منبع آگاه در وزارت کشور اعلام کرد که در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، یک نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، هدف از این انفجار ترور سرتیپ «قاسم نوری» مسئول حمایت از تاسیسات در فرمانداری بغداد بود و انفجار در ساعت 7:30 صبح ( به وقت محلی) و در میدان «الفردوس» در مرکز بغداد صورت گرفت.

9 زخمی در انفجارهای بعقوبة

در بعقوبه واقع در 60 کیلومتری شرق بغداد، یک افسر پلیس اعلام کرد که انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در بازاری در منطقه «بلدروز» (واقع در 25 کیلومتری شرق بعقوبة) 6 نفر زخمی شدند. 3 نفر نیز در انفجار یک بمب در محله «التحریر» در مرکز بعقوبة زخمی شدند.
 
 
 
 
انتهای خبر/ خ ن
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: