۰
مسکو

ضرب‌الاجل مخالفان سوری را غیرقابل قبول نامید

وزارت امور خارجه روسیه ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی مخالفان در سوریه برای خروج نمایندگان دیپلماتیک-تجاری و سازمان‌های بین‌المللی از این کشور و همچنین تهدید روسیه را غیرقابل قبول ارزیابی کرد.
کد خبر: ۴۶۳۵۵
۱۱:۲۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

 به گزارش «شیعه نیوز»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرده است که مقامات مسکو ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی مخالفان در سوریه در خصوص مواضع روسیه در قبال این کشور را غیرقابل قبول می‌دانند.

لوکاشوویچ تاکید کرد: چنین موضع گیری خصمانه‌ای از سوی مخالفان مسلح در سوریه که بصورت تعیین ضرب‌الاجل و همچنین تهدید روسیه صورت گرفته، اصلا قابل قبول نیست. ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که آینده کشور سوریه نباید با روش‌های تروریستی و بر اساس زور تعیین شود و تنها راه حل مشکلات کنونی در این کشور، برقراری آتش‌بس و نشستن پای میز مذاکره است.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که در تاریخ 11 نوامبر شبکه تلویزیونی «الجزایر» ضرب‌الاجل تشکیلات خودخوانده به اصطلاح «شورای نظامی ارتش آزادی بخش سوریه» را منتشر کرد که در آن همه نمایندگان دیپلماسی و ارگان‌های بین المللی و همچنین کارکنان خارجی شرکت‌های سایر کشورها باید ظرف مدت 72 ساعت خاک روسیه را ترک کنند.

لوکاشوویچ افزود: علاوه بر این سخنگوی «فرماندهی مشترک ارتش آزادی بخش سوریه» کشور روسیه را تهدید کرده و اعلام کرده که اگر روسیه مواضع خود در قبال سوریه را تغییر ندهد، این کشور را «دشمن» بشمار خواهد آورد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به تفسیر نشست به اصطلاح کنفرانس «متحدکننده» مخالفان سوریه در دوحه قطر پرداخت و گفت: مقامات مسکو همچون گذشته به برقراری تماس‌های خود با دولت سوریه و همه نیروهای سیاسی مخالف در این کشور بر اساس توصیه‌های صورت گرفته در بیانیه ژنو «گروه اقدام» ادامه خواهد داد.

به گفته وی، روسیه در عین حال جایگزینی برای راه حل مسالمت آمیز بحران سوریه از طریق توقف هرچه سریعتر خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای ملی نمی‌بیند.
 
منبع:فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی

انتهای خبر/ ز.ح


 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: