۰

جزئیات حادثه انفجار سفارت آمریکا در بنغازی منتشر شد

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی جزئیات حادثه انفجار در سفارت آمریکا در شهر بنغازی لیبی در ماه سپتامبر و عملکر پنتاگون بعد از این حادثه را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۶۰۹۳
۰۹:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارشی از عملکرد خود در جریان حادثه انفجار سفارت آمریکا در بنغازی و قتل سفیر آمریکا در این کشور را منتشر کرد.
 
این گزارش نشان می دهد که پنتاگون بلافاصله از حمله به سفارت آمریکا در شهر بنغازی لیبی آگاه شده است، اما از فرستادن نیروهای نظامی و کمکی برای ممانعت از مرگ کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در این شهر ناتوان بوده و اولین نیروهای کمکی 15 ساعت بعد از وقوع حادثه به این مکان رسیده اند.
 
مقامات پنتاگون که بعد از این حادثه مورد انتقادات صریح و گسترده قرار گرفتند، ادعا می کنند که نیروهای آمریکایی در همه نقاط دنیا آماده هستند، اما بررسی اوضاع و ارزیابی میزان ریسک حوادث و همچنین آماده کردن نیروها، زمان لازم دارد.
 
بر اساس گزارش منتشره از سوی پنتاگون، 17 دقیقه بعد از وقوع انفجار در سفارت، فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را به بنغازی ارسال کرده است.
 
پیش از این جان ماکین، سناتور شاخص جمهوریخواه با انتقاد از دولت اوباما، وزیر دفاع وی را متهم به عدم استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای ممانعت از قتل سفیر آمریکا در لیبی کرده بود.
 
در مجموع گزارش وزارت دفاع آمریکا از جزئیات عملکردش در قبال حادثه بنغازی نشان می دهد که دستورات فوری صادر شده از سوی لئون پانتا، وزیر دفاع و همچنین جلسات اضطراری وی با مقامات نظامی و امنیتی آمریکا که بلافاصله بعد از حادثه صورت گرفت، نتوانست مانع از مرگ سفیر و سه تن از دیپلمات های آمریکایی در لیبی شود و نیروهای ویژه آمریکایی در لیبی تنها توانستند عوامل اطلاعاتی آمریکا در شهر بنغازی را نجات دهند.

منبع : خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره

انتهای خبر/ م.ک
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: